  • Data: 2010-10-12 17:28:58
    Temat: Re: prawo pracy
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i922mg$2j8$2@inews.gazeta.pl...

    > Wiesz, to pewnie po prostu zainteresowanie pracodawcy. Jakoś tę pracę
    > trzeba zorganizować. Jestem facetem, więc sie na tym średnio znam, ale
    > zdaje się, że kobieta chyba nei wie, kiedy skończy karmić,

    Karmienie piersią kończy się wówczas, kiedy chce się (albo planuje)
    skończyć.
    W przeciwnym razie pozostałoby się powiesić z rozpaczy na suchej gałęzi
    ;-)

    > więc pytanie jest cokolwiek bez sensu przede wszystkim. Skończy karmić,
    > jak się jej pokarm skończy.

    Absolutnie nie.
    Karmienie piersią to nie jest czynność niezależna od kobiety, na którą nie
    ma się żadnego wpływu.

    > Nie znam przepisu zabraniajacego pytać pracownika o to, kiedy skończy
    > karmić.

    Ja również. Dla mnie to normalne pytanie - jak wspomniałeś na początku -
    związane z chęcią zorganizowania dalszej pracy. W przypadku urlopu
    wychowawczego (czy nawet wypoczynkowego) sprawa wygląda o tyle prościej, że
    pracownica we wniosku określa termin jego zakończenia. Natomiast w
    przypadku karmienia nie ma takiego obowiązku. Niemniej jednak z punktu
    widzenia kobiety (kiedyś karmiącej) i jednocześnie pracownicy nie
    dopatrywałabym się w pytaniach ze strony pracodawcy czegoś niestosownego i
    starałabym się odpowiedzieć jak najbardziej rzetelnie. Co innego
    oczywiście, gdy sytuacja wygląda tak, ze kobieta powiedziała, że karmienie
    skończy 31/12/2010, a pracodawca nadal pyta ją namolnie o to samo.

    Pozdrawiam
    JW