    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo jazdy
    Date: Mon, 19 Apr 2004 22:37:42 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc100.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Nixe" <n...@i...peel> napisał w wiadomości
    news:c6170i$d0a$1@news.mm.pl...

    > Nie na terenie prywatnym.
    > Ustawa o ruchu drogowym ma zastosowanie tylko na drogach publicznych.

    USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym - DZIAŁ I Przepisy
    ogólne:
    Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
    strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
    wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników
    ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.
    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się POZA
    drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    I może już nie będę komentował.

    > Niedawno brałam udział w dyskusji, czy po prywatnym
    podwórku/ogrodzie/sadzie
    > może jeździć osoba bez prawa jazdy i (po telefonie do naczelnika
    > Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Gdańsku) wyszło na to, że jak
    > najbardziej może i nikt nie ma prawa żądać od niej dokumentów.

    Bo uprawnienia do kierowania są potrzebne na drodze publicznej. Ale to
    wcale nie oznacza, że poza nimi nie stosuje się innych przepisów o ruchu
    drogowym. Na przykąłd zasady pierwszeństwa przejazdu pojazdu
    nadjeżdżającego z prawej strony.