eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo drogowe › Re: prawo drogowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
    .tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo drogowe
    Date: Sun, 06 Mar 2005 13:46:23 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <d0eub9$9gq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <d099k7$eqo$1@atlantis.news.tpi.pl> <d0a1kk$btc$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d0btns$eug$1@opal.icpnet.pl> <d0c8sq$t8q$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <d0cc4c$395$1@opal.icpnet.pl> <d0cce9$elv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <d0cd4o$468$1@opal.icpnet.pl> <d0cd6t$4b2$1@opal.icpnet.pl>
    <d0dgt1$e4t$1@atlantis.news.tpi.pl> <d0efai$kgc$1@opal.icpnet.pl>
    <d0epvd$269$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.55.24.130
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1110113449 9754 80.55.24.130 (6 Mar 2005 12:50:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Mar 2005 12:50:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <d0epvd$269$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:282481
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeszcze lepsze wydaje mi się w tym wypadku odwołanie się do przepisów
    > zawartych w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia
    > 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
    > drogi publiczne i ich usytuowanie. Tam w zależności od klasy drogi oraz
    > miejsca jej przebiegu określono minimalne szerokości pasa drogi. Waha się to
    > w zakresie 2,25~3,75. Skoro odpowiedni organ uznał, że w wypadku drogi
    > gminnej najniższej kategorii wystarcza pas drogi 2,25 metra, to
    > pozostawienie na takiej drodze wolnego pasa takiej szerokości uważam za
    > wystarczające do uchylenia się przed zarzutem tamowania ruchu. Wolny pas
    > powinien być oczywiście szerszy przy wyższych klasach drogi.
    >

    Ale to rozporządzenie nie służy do oceny, czy droga jest czy nie jest
    zatarasowana, tylko stanowi wytyczne dla zarządców. W związku z tym to
    zarządca drogi jest odpowiedzialny za właściwe oznakowanie drogi, w tym
    za umieszczenie stosownych znaków np. zabraniających parkowania.

    Z drugiej strony w wawie w wielu miejscach są umieszczone znaki zakazu z
    tabliczką "w okresie zalegania śniegu" czy cos podobnego. Oznacza to, że
    można w taki sposób zaplanować ruch drogowy, żeby parkowanie nie
    stanowiło utrudnienia dla ruchu.

    A wracając do meritum czyli początku wątku - jeżeli np. do tej pory nasz
    delikwent parkował częściowo na chodniku i nie utrudniał ruchu, to w
    przypadku parkowania na jezdni z powodu aktualnych warunków pogodowych,
    może ten ruch blokować. Z tym, że IMO powinno byc to wsparte stosownym
    oznakowaniem. W końcu spychacze czy pługi nie są najczęstszym
    użytkownikiem dróg polskich ;-)

    Blokowaniem ruchu nazwałbym w tym przypadku zaparkowanie dwóch
    samochodów po przeciwnych stronach ulicy tak, że prześlizgąć sie może
    jedynie samochód osobowy. Sytuacja nie raz spotykana, szczególnie na
    ulicach warszawskich ;-(

    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1