  • Data: 2006-02-08 17:25:28
    Temat: Re: prawo do renty zdrowotnej
    Od: "mgma" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "weł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości
    news:dsd4t4$n59$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Mam 58 lat, jestem bezrobotny (zarejestrowany), bez prawa do pobierania
    > zasiłku.
    > Ostatnio tak pogorszył sie stan mojego zdrowia, iz zapewne spełniałym
    > warunki zdrowotne niezbędne do ubiegania się o rentę.
    > Mój łączny okres ubezpieczenia składkowy i nieskładkowy(zarejestrowane
    > bezrobocie) jest dłuższy niz 25 lat
    >
    > Czy mogę w powyższej sytuacji ubiegać się o przyznanie renty z tytułu
    > czasowej niezdolności do pracy mimo, że w ostatnich 10 latach nie
    > pracowałem, - byłem zarejestrowanym bezrobotnym?
    >
    > --
> [...]
    O rentę może ubiegać się osoba, która w ostatnim dziesięcioleciu miała
    opłacane składki na ubezpieczenie społeczne przynajmniej przez pięć lat i od
    ostatniego opłacania składek nie mineło 18 miesięcy.
    Samo zarejestrowanie jako bezrobotny nie powoduje opłacania za niego przez
    UP składek na ubezpieczenie społeczne.
    Jedynie uprawnieni do zwykłego zasiłku dla bezrobotnych mają opłacane
    składki na to ubezpieczenie.