  • Data: 2002-10-07 23:47:18
    Temat: Re: prawo autorskie - a czy ja mogę...?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 7 Oct 2002, Daniel /Dan/ Sniegon wrote:

    >+ > Zadziwia mnie swoją drogą to, że większość Zleceniodawców
    >+ > zakłada w domyśle, że kupując jakąś moją pracę
    >+ > kupują wszystkie prawa do niej - a nie konkretny nienaruszalny projekt.
    >+ > Kiedy im o tym mówię, uważają mnie za naciągacza i są bardzo oburzeni.
    >+ >
    >+ Bo to ma zwiazek
    >+ dla zleceniodawcy z podatkiem.

    Sugerujesz że sprzedaż praw innych niż wyłączne nie jest zaliczana
    do 50% KUP ?? -:O
    "....udzielam prawa...do jednorazowej emisji słuchowiska..."
    to jest czy nie "majątkowe prawo autorskie" ? "Upoważniam do
    uzycia oprogramowania....w projekcie....w nieograniczonej
    ilości egzemplarzy..." (ale *tylko* w danym projekcie) - to
    jakie prawo ?
    :)

    A w ogólności - IMO sprzedaż "projektu" (a nie "prawa do
    utworu"), czyli w owym "projekcie" *równiez* czegoś takiego
    jak wdrożenie - kwalifikuje się jako ryzyko zaliczenia
    umowy do "typowych 20% KUP".

    >+ No chyba ze sie umawiasz
    >+ na kwote brutto :)

    A to inna sprawa :)