  • Data: 2003-03-19 08:31:22
    Temat: Re: prawa i obowiazki rodzicielskie
    Od: "misia" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b59690$oog$1@absinth.dialog.net.pl...
    > samym nie chce ranić swojej nowej wybranki ...wiem ,że to przykre ale
    ludzie
    > sie zakochują na nowo , zauraczają się i niekiedy ograniczają się

    hm....nie chce ranic swojej nowej wybranki, a dziecko moze?
    ale to tylko dygresja, bo akurat w tym przypadku nowa wybranka jak i
    poprzednia jest w powiedzmy kolezenskim kontakcie z dzieckiem, przynajmniej
    tak to widzi matka

    >polskie prawo nie przewiduje przymusu w
    > kontaktach z dzieckiem ...
    >
    > Sandra

    ok, a KR i O:

    art 128 - obowiazek dostarcznia srodkow utrzymania, a w miare potrzeby takze
    srodkow wychowania (obowiazek alimentacyjny)

    stad wnioskuje,ze obowiazek alimentacyjny to i pieniazki i opieka, a jak
    mozna sprawowac opieke bez kontaktow?

    art. 135 par 1 - zakres swiadczen alimentacyjnych zalezy od
    usprawiedliwionych potrzeb uprawnionego

    w tym przypadku wystepuje potrzeba emocjonalna kontaktow dziecka z ojcem

    art135 par 2 - wykonanie obowiazku alimentacyjnego wzg dziecka, ktore nie
    jest w stanie utrzymac sie samodzielnie, moze polegac takze w calosci lub w
    czesci na osobistych staranich o jego utrzymanie lub wychowanie

    czy na podst tego sad nie moze zobowiazac ojca do osobistych staran o
    wychowanie dziecka?, wykonywanych nie codziennie, a w co druga niedziele na
    przyklad - przeciez powszechnie wydaje wyroki w sprawach o utrzymanie i
    zasadza od pozwanego alimenty w wysokosci...

    no i nastepna sprawa - jezeli ktos nie opiekuje sie dzieckiem, odbiera mu
    sie prawa rodzicielskie, prawda?
    czy rozwod rodzicow zwalnia z opieki nad dzieckiem, czyli czesci obowiazkow,
    a pozostawia pelnie praw do decydowania o losach dziecka, czyli do tego do
    jakiej pojdzie szkoly, gdzie pojedzie na wakacje, jak spedzi swieta, na
    jakiej diecie bedzie (byl ostatnio taki post )?

    misia