  • Data: 2008-10-23 09:54:53
    Temat: Re: prawa autorskie i "prawa moralne"
    Od: "marek" <m...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Roman Rumpel" <r...@g...pl> wrote in message
    news:gdpggr$gam$1@inews.gazeta.pl...

    > Prawa osobiste są niezbywalne, ale można zrzec sie ich wykonywania, albo
    > powierzyć komuś ich wykonywanie.

    dziekuje, z innego zrodla otrzymalem tez odpowiednie fragmenty ustawy, ale
    to, co piszesz, jest ciekawe, przyznam ze nie rozumiem, tzn dla mnie jest to
    sprzecznosc: prawa niezbywalne, ale mozna sie ich zrzec (pierwsza
    mozliwosc) - czy to znaczy, ze zachowuje sie je (formalnie), ale
    jednoczesnie obiecuje, ze nie skorzysta sie z prawa do ich egzekwowania? Ale
    czy to nie oznacza, ze w praktyce sa zbywalne, bo autor zrzeka sie ich
    wykonywania? Czy "zbywalnosc" musi zawsze zawierac dwie strony, "zbywajacego
    sie" i "przejmujacego? Serio pytam.

    > Doradzam poszukanie, a jeszcze lepiej napisanie umowy opartej na prawie
    > polskim, jeśli wykonywanie umowy ma być w Polsce.

    Rada pewnie sluszna. Teraz tylko wystarczy przekonac do tego jeden z
    wiekszych instytucji finansowych w Wlk Brytanii ;)

    marek