  • Data: 2008-04-28 10:36:31
    Temat: Re: prawa autorskie - fragment mapy
    Od: "mapek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:fv480c$30nd$1@opal.icpnet.pl...

    > Prawdziwym problemem jest wg mnie mentalność i przyzwyczajenia pozostałe
    > po poprzednim ustroju, m.in. jakaś dziwna obawa przez sądami.
    >
    > W cywilizowanym kraju sąd, to jest normalne narzędzie do rozstrzygania
    > sporów.

    No właśnie. I oni to wykorzystują.

    > Jednostkowo tak. Choćby dlatego, że jednostkowo nie ma żadnych kilkuset
    > tysięcy.

    Ale to jest masowe. Jakbyś wyłudził ode mnie złotówkę to było by to
    wykrzoczenie. Ale jak byś to zrobił milionom to byś beknął, mimo, że
    jednostkowo to niewielka kwota.

    > Bez jaj. Jak ktoś naruszył prawo, to niech buli.
    A w ogóle to najlepiej na szafot z nim!

    > Gdyby kwota była zbyt niska, porównywalna z ceną samej mapki, to wiele
    > firm by po prostu tą mapkę ukradło licząc, że statystycznie Map1 ich
    > akurat nie dopadnie, a jak nawet dopadnie, to wtedy zapłacą porównywalną
    > kwotę i będzie git. Ale czy to jest dobre rozwiązanie?

    Kwota powinna odpowiadać wartości mapki i tyle. Od karania jest zapis w
    prawie autorskim o 2-u, lub 3-krotym zadośćuczynieniu. Zawyżanie jej jest wg
    mnie przestępstwem popełnianym w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.
    PS. ciekawe, czy ktoś dobrowolnie zgodził się zapłacić za licencję na jedną
    mapkę (najczęściej mały wycinek planu miasta) 600zł rocznie. A może w tej
    firmie funkcjonują dwa cenniki: jeden dla naruszającuch P.A. i drugi dla
    osób legalnie chcących zamieścić mapkę?

    -M.