  • Data: 2008-04-28 10:13:32
    Temat: Re: prawa autorskie - fragment mapy
    Od: Any User <u...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mówią: jak nie zapłacisz damy znać do Prokuratury. Było by to OK, jeśli
    > kwoty przez nich żądane były rozsądne. A oni te kwoty ustalili na takim
    > poziomie, żeby były porównywalne z kosztami adwokata i sprawy sądowej.
    > Ludzie więc płacą, bo to mniej zachodu niż iść do sądu (poza tym mają czyste
    > "papiery")

    Prawdziwym problemem jest wg mnie mentalność i przyzwyczajenia pozostałe
    po poprzednim ustroju, m.in. jakaś dziwna obawa przez sądami.

    W cywilizowanym kraju sąd, to jest normalne narzędzie do rozstrzygania
    sporów.

    > Kilkaset tysięcy złotych to bzdetny temat?

    Jednostkowo tak. Choćby dlatego, że jednostkowo nie ma żadnych kilkuset
    tysięcy.

    > Zawiadamiać mają prawo, ale uzależnienie wycofania się z tego od zapłaty
    > kilkakrotnie zawyżonego odzkodowania (i to jeszcze pomnożone przez 2 lub 3,
    > bo takie jest prawo) jest wg mnie co najmniej naganne.

    Bez jaj. Jak ktoś naruszył prawo, to niech buli.

    Gdyby kwota była zbyt niska, porównywalna z ceną samej mapki, to wiele
    firm by po prostu tą mapkę ukradło licząc, że statystycznie Map1 ich
    akurat nie dopadnie, a jak nawet dopadnie, to wtedy zapłacą porównywalną
    kwotę i będzie git. Ale czy to jest dobre rozwiązanie?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com