    From: "j" <jacekska(wytnijto)@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie a stare fotografie
    Date: Thu, 18 Jan 2007 19:10:47 +0100

    Moim zdaniem wazne jest sprecyzowanie eufemizmu "wpadły mi w ręce".
    Bo jak kupiles, to sprawa jest prosta jako ze ochrona prawna w stosunku
    do tychze fot. wygasla po 50-ciu latach od chwili ich wykonania. Jak
    nie kupiles to wazne jest kto jest wlascicielem tych fotek, i czy
    zgadza sie na ich uzycie.

    Dzięki za odpowiedź,
    co do określenia "wpadły mi w ręce" - ja otrzymałem je w postaci
    elektronicznej, na płycie CD od znajomego, który wie że interesuje się
    fotografią, grafiką, itd. Byłem tak zainteresowany techniczną stroną zdjęć
    (kadrowanie, cienie, tło, wygląd ludzi itp.) że nie zapytałem go nawet skąd
    ma te fotki. Wiem natomiast na 100% że jest to uczciwy człowiek i nie
    zdobyłby ich w sposób niezgodny z prawem. Są dwie możliwości albo kupił albo
    dostał od kogoś. Będę się z nim widział pojutrze - zapytam o to.

    Wizerunek osob ujetych na w/w fotach tez jest
    wolny od ochrony prawnej, z jednym wyjatkiem. Otoz, gdybys np.
    przedstawil osoby tam widniejace w sytuacjach uragajacych ich godnosci
    osobistej, lub jakos je osmieszal itp., to potomkowie tych osob, lub
    inne urazone tym faktem osoby, moga miec pretensje i nawet wystapic na
    droge prawna w celu uzyskania zadoscuczynienia. pozdr/J-23

    Oczywiście nie ma mowy o tym abym w jakichkolwiek sposób obraził potomków
    tych osób. Nie przyjmuje zleceń i nie robię nic w stylu: www. dowcipy, www
    .kawały, itd. Nie wspomnę juz o bardziej "hardcorowych sajtach".

    Jeśli upewnie sie w 100% że mogę zamieścić fotki na www, wrzucę na tę grupę
    link z odpowiednim tytułem żeby mnie użytkownicy nie zabili ;-).