  • Data: 2007-08-01 10:50:32
    Temat: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Aug 2007, Sowiecki Agent wrote:

    > ale czym to niby ja powoduje zmiane trasy? Gdybym zmusil do tego kierowce,
    > droge zatorowal, rozumiem,

    ...par.4:
    http://www.kzkgop.com.pl/cennik/taryfa/
    ...w powiązaniu z par.9 - o ile pamiętam, jest podstawa prawna do kontroli
    upoważniająca do zobowiązania do okazania dokumentów, w ustawie o prawie
    przewozowym czy jakoś tak.

    > ale w takim wypadku gdy konduktor bezprawnie mnie w autobusie zatrzymuje?

    Ale on zatrzymuje nie Ciebie, tylko autobus z Twojego powodu!

    > Zadam wyjscia na najblizszym pezystanku i wezwania policji,

    A umówiłeś się z przewoźniekiem na TAKI regulamin? ;)
    Przełożę Ci to jeszcze na nasze: załóżmy że wysiądzecie.
    "Ale przecież ja waszym pojazdę NIE JADĘ, za co mam płacić?" ;)

    Obawiam się, że właśnie wszelkie "prawa obywatelskie" są powodem
    dla którego przewoźnik nie może zaakceptować różnych "trybów
    uproszczonych", które MOGŁYBY być wygodniejsze dla przypadkowych
    gapowiczów, skłonnych zapłacić za nieprzestrzeganie zasad.
    Niestety MOGŁYBY być równie skutecznie wyzyskane przez tych, co
    płacić nie mają zamiaru.
    Wniosek?

    > od zmiany trasy,
    > nie widze w takim wypadku podstawy do zmuszenia mnie do placenia za to.

    Przecież zgodzenie się na cennik i regulamin jest dobrowolne. Przymusu do
    wsiadania w autobus nie ma...
    Jedynie owe "oswiadczenia woli" muszą być zgodne z prawem - zdaje mi się,
    że są.

    pzdr, Gotfryd