  • Data: 2007-08-01 10:58:11
    Temat: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Aug 2007, mag32 wrote:

    > O ile wiem [a wiem] to wszystkie bilety imienne miesięczne są
    > rejestrowane w systemie sprzedaży przedsiębiorstwa. Więc jeśli na
    > prawdę zapomniałeś/łaś biletu to mówisz to Kanarowi, po czym pozwalasz
    > mu się grzecznie spisać

    Przypomnę że mowa była o pytaniu w stylu "nigdy nie zapomniałeś
    dokumentów" ;)
    Czyli mam przypadek osoby która nie ma NIC - ani dowodu, ani biletu, ani
    prawa jazdy...

    To tak, jakby kierowca jechał bez dokumentów (nie bez prawa jazdy,
    a całkiem bez).

    Oczywiście, opłatę dodatkową za przejazd bez biletu - po potrąceniu
    opłaty manipulacyjnej - anulują, bo dlaczego by nie.
    Ale opłatę "za zatrzymanie lub zmianę trasy" raczej nie!

    > zapomniało biletu. [jeśli to miesięczny imienny] Oni to sprawdzają i
    > anulują albo nie.

    Nienienie.
    ANULUJĄ - kropka.
    Przecież masz bilet! - a że nie przy sobie... ;)
    W każdym przedsiębiorstwie musi to być w cenniku, np:
    http://www.kzkgop.com.pl/cennik/oplaty/
    (patrz: opłata manipulacyjna)
    ...bo by się przed sądem nie ostało :)

    Tyle, że 40 lub 80 zł "anulują", a 200 zł "za spowodowanie" jest
    zapłacone za usługę :]

    pzdr, Gotfryd