    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Date: Tue, 31 Jul 2007 10:40:25 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 31 Jul 2007 12:32:48 +0200, PlaMa napisał(a):
    [...]
    > I jak wygląda teraz sytuacja? Dostaję mandat za jazdę na ulgowym
    > bilecie? W końcu wyszło, że jestem uprawniony do tego. Zostaje ukarany
    > za wezwanie glin? Nie ja ich wszak wezwałem i nawet wykroczenia nie
    > popełniłem...
    > W sumie oprócz regulaminu przewoźnika żadne prawo nie zmusza mnie do
    > ujawniania moich danych byle kanarowi, prawda?

    Nieprawda. Jak już Robert wspomniał w tym wątku:

    "Natomiast nieokazanie przez pasażera dokumentu lub
    nie udzielenie informacji jest już jak najbardziej samo w sobie
    wykroczeniem opisanym a art. 65§2 kw, bowiem kontroler jest uprawniony na
    mocy ustawy (prawo przewozowe) do legitymowania pasażera jadącego bez
    ważnego biletu."

    p. m.