  • Data: 2018-12-25 14:44:03
    Temat: Re: praca dla fachowca
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-12-18 o 12:55, J.F. pisze:
    > No wlasnie. Ja o pobiciu, a ty mowisz, ze lepsza bojka ...

    Bo to jeden przepis. Zajrzyj do ustawy

    > A bójka lepsza ?

    Tak, bo odpowiadają wszyscy biorący udział. Nie musisz dowieść, kto
    zadał decydujący cios.

    > Jakos nie dowierzam - z jakiegos powodu zamieniles pobicie na bojke
    > :-)

    Nie, nie zmieniłem, bo w kodeksie to jedno i to samo przestępstwo.

    > O widzisz, i tu sie roznimy.
    > Jak policjant zastrzeli uciekajacego podejrzanego to moze i
    > przekroczenie uprawnien, bo pownien dogonic i zlapac.
    > A jak bije pałka w czasie przesluchania w celu wymuszenia zeznan,
    > to jednak pobicie.
    > Tylko zazwyczaj nie wychodzi na swiatlo dzienne.

    Jeśli w czasie przesłuchania, to nie pobicie, tylko wymuszanie zeznań.
    Jeszcze inny przepis karny - art. 245 kk. Ale to nie było przesłuchanie,
    a przynajmniej nic na to nie wskazuje.

    I teraz tak ogólnie. Ciężko się dyskutuje w sytuacji, gdy adwersarz nie
    ma podstawowej wiedzy, a jeszcze zamiast argumentów merytorycznych
    próbuje zarzucać rozmówcy, że ten mataczy. To grupa o prawie, więc
    jakieś minimum wiedzy od zajmujących stanowisko można wymagać. Istnieje
    jakiś poziom głupoty, poniżej którego NIE WYPADA schodzić. Oczywiście
    można i to świadczy o piszącym te rzeczy.