    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 17 Mar 2003 17:01:55 +0100
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: pożyczka pod zastaw mieszkania

    Użytkownik "remaj" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:b54lvf$amo$1@zeus.man.szczecin.pl...
    > Prosze o porade jak mam sie zabezpieczyc prawnie jesli chcę komuś pożyczyć
    > pewną sumę pieniedzy pod zastaw mieszkania własnościowego.Na co zwrócić
    > uwage aby pózniej w razie nie spłacenia pożyczki nie miec problemów z
    > przejęciem w/w mieszkania.

    Najprościej to hipoteką ale to raczej takie sobie jeśli chodzi o egzekucję.
    Czyli nie polecam. W weksle też nie wierz.

    Najlepiej zaś to umową przedwstępną gdzie warunkiem będzie
    niespłacenie pożyczki
    do okreslonego dnia wraz pełnomocnictwem do sprzedania tego
    mieszkania (zapewne własnoścowego prawa jeśli to spółdzielnia)
    samemu sobie.
    pzdr,
    JarekM