    From: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pozew z TPSA o skutki bezprawnej zmianypreselskcji - HELP
    Date: Thu, 17 Nov 2005 13:31:59 +0100

    Szymon napisał(a):
    Po reklamacji TPSA kłamie, że ja zleciłem zmianę, porzyciśnięta
    > przyznają się do SWOJEGO błędu i UZNAJĄ reklamacje, ale dają tylko
    > bonifikatę 30% powołując się na &#8222;zasady&#8221;.

    Ja rozumiem, że mają uwzględnić (nie naliczać) 100%, bo obowiązuje cię
    umowa i regulamin a nie jakieś ZASADY pana władzia.

    oddaję sprawę do sądu.
    Jeszcze przed marcem? cholera nie wiem, czy oddanie sprawy do sądu
    działa tak jak "ciąd dalszy" reklamacji - czy wolno im wyłączyć telefon.

    fakturę za luty zapłaciłem CZĘŚCIOWO w marcu wg swoich
    > wyliczeń (odejmując abonament za czas niedziałania). Nastepnie przyszła
    > faktura za marzec, obejmowała rozmowy za kilka dni działania telefonu, bez
    > abonamentu za kwiecień. Zapłaciłem ją chyba zgodnie z tym, na ile była, o
    > dziwo, rzetelnie wystawiona, ale nie mogę teraz sprawdzić.

    reklamowałeś wysokość lutowej faktury? i poinformowałeś, że płacisz
    kwotę bezsporną?

> [...]
    > Ostatnia moje płatności w kwietniu dotyczyą wg mnie faktur za luty i marzec.
    > W czerwcu przychodzi pismo z IJ o windykację zaległości w wysokości idealnie
    > odpowiadającej kwocie sporu wykazanej przeze mnie w pozwie.
    > We wrześniu przychodzi pismo z Kruka bodajrze o windykacje zaległości w
    > wysokości nieidealnie odpowiadającej kswocie sporu + niezapłacony abonament
    > za luty (różnica w tym co zapłaciłem w marcu a tym co było na lutowej
    > fakturze), ale bez wyliczenia o co chodzi.
    >
    > Na rozprawie mecenas TPSA podnosi zarzut uznania długu, jako że zapłaciłem

    Zapłaciłeś kwotę bezsporną za luty (marcowa faktura). resztę
    reklamowałeś via błękitna linia. TPSA podjęła działania restrykcyjne
    wobec klienta dochodzącego swych praw.

    > Refleksja.
    > TPSA kłamie w pismach w odpowiedzi na reklamacje, a teraz wygląda mi jakby
    > kłamała w sądzie. Sama skierowuje do windykacji 100% kwoty a potem podnosi w
    > obronie zarzut uznania długu.
    Nie uznałeś długu, bo przed windykacją (i przed wyłączeniem) wystąpiłeś
    do sądu - tak przynajmniej ja to rozumiem. Nie po to idzie się do sądu,
    żeby uznawać dług, tylko żeby stwierdzić jego nieistnienia.

    > 2. odszkodowanie
    > Pozew jest napisany tak, żeby oddalić należność (o nieistnienie
    > zobowiązania). Do kosztów sądowych dodałem 100 zł.
    >
    > Pytanie: mogę odstapić od tych 100 zł, żeby sprawy nie wikłać? Pozostałbym
    > tylko przy kosztach sądowych (jak na razie 45 zł). Co ew. lepiej zrobić?

    Ja bym nie odstępował. policzyłbym przeciętną ilość minut ze
    stacjonarnego/miesiąc i przemnożył przez koszty komórki.

    > 3. Mój brat domagał się wpisania do wyroku, że wszelkie skutki wynikłe z
    > żądania tej spornej kwoty są zawinione przez TPSA.
    Masz pismo gdzie się przyznają do włączenia preselekcji?

    IMHO szukaj bezspornych dowodów ich winy. Niech oni udowadniają, że tryb
    telefonicznego składania reklamacji jest skuteczny i zabezpiecza klienta
    przed manipukacją i oszustwami. Wykaż ich złą wolę od samego początku -
    oszustwo w odpowiedzi na reklamację a dopiero później przeznanie winy.

    Wszystkie marcowe cyrki są konsekwencją ich błędu

    ale to tylko moje prywatne zdanie.

    MAc