  • Data: 2005-04-09 20:16:00
    Temat: Re: pozew przeciw ZUS - proszę o pomoc
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    SiEmIoN napisał(a):
    > Wiesz dla mnie art. 477(8) wyraźnie określa do czego stosuje się przepisy
    > KPC i jakoś nie mogę odnaleźć tam przepisu odnoszącego się do emerytur i
    > zasiłków przedemerytalnych (bo one mają własną ustawę).

    To sięgnij do art.476 kpc.
    Przecież emerytury to też ubezpieczenie społeczne. I sprawa z tego zakresu.
    Art.477[8] kpc określa tylko właściwość sądu - wymienione sprawy w
    sądach rejonowych, pozostałe (§1) w w sądzie okręgowym.

    > A gdzie tu masz decyzję (oprócz tej o przyznaniu swiadczenia
    > przedemerytalnego)?. Przeczytaj watek od początku, oni się nie odwołali od
    > tej decyzji na razie nigdzie, a decyzja na odwrocie ma pouczenie iż można
    > się odwołać do sądu ubezpieczeń i tam siemogą odwołac bo inaczej i tak sąd
    > rejonowy i okręgowy zgodnie z własciwością tam przesle sprawę.

    Pisali odwołania, czyż nie?

    > Jedną wydał. I od niej muszą sięodwołać zgodnie z przepisami a dodatkowo
    > muszą wnieśc o przywrócenie terminu gdyż miesięczny okres na wniesienie
    > odwołania dawno minął.

    Przecież się odwoływali. Pytanie czy w terminie. Sprawą ZUS jest
    przekazanie odwołania do sądu - odwołanie co do zasady wnosi się za
    pośrednictwem organu. Nie stało się tak, a odwołanie zaległo w sądzie?

    > Renty, renty i jeszcze raz renty, w przypadku emerytur muszą postępować
    > zgodnie z ustawą o emeryturach i rentach wypłacanych z FUS.

    Przeczytałeś co to jest organ rentowy?

    > Bo mówię o dwóch sprawach. O wniesieniu odwołania od decyzji oraz o złożeniu
    > skargi na bezczynność. Oddziel te dwie sprawy od siebie.

    Kpc nazywa odwołaniem zarówno środek przysługujący w przypadku
    podważania decyzji, jak i bezczynności organu.

    > No pewnie, przecież nikt tu o niczym innym nie pisze. Chodzi tylko że jak
    > chcą się ODWOŁAĆ od decyzji emerytalnej do do sądu ubezpieczeń a jak chcą
    > wnieśc SKARGĘ na bezczynność organu to mają problem bo za bardzo nie wiadomo
    > gdzie.

    Ale _odwołanie_ przysługuje również w przypadku bezczynności!

    KG