    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "powinno" i "nie powinno"
    Date: Tue, 15 Nov 2005 10:57:02 +0100

    Kuba napisał(a):
    > Jest to uzależnione od kontekstu całego aktu prawnego. Tak w oderwaniu od
    > konkretnego tekstu można odpowiedzieć, że najprawdopodobniej jest to jedynie
    > pewnego rodzaju zalecenie. Prawdopodobnie nie będzie tutaj sankcji z tytułu
    > niedotrzymania "nie powinno". Nasuwa mi się skojarzenie z terminem
    > instrukcyjnym. Niby jest określony, ale jeśli go się nie dotrzyma to
    > właściwie nie ma konsekwencji. Stosowanie określenia "nie powinno" w aktach
    > prawnych nie jest szczęśliwym rozwiązaniem.
    > K.

    Np cytowany tu niedawno punkt paragrafu:
    4. Odległość miejsc na pojemniki i kontenery na odpady stałe, o których
    mowa w § 22 ust. 2 pkt 1 i 3, nie powinna wynosić więcej niż 80 m od
    najdalszego wejścia do obsługiwanego budynku mieszkalnego
    wielorodzinnego, zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej.

    IMO wtykanie w ustawy jakis "zalecen" to glupota z ktorej nic nie plynie...
    Zalecenia to maja sens w "poradniku budowlanca" a nie w ustawie.

    Co z tego ze jakas tam odleglosc nie powinna wynosic wiecej niz 80m,
    skoro rownie dobrze moze wynosic 20m, jak i 2000m bez konsekwencji.