  • Data: 2009-01-19 22:14:53
    Temat: Re: postępowania nakazowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Uściślę. Po owych 14 dniach wysyłasz do sądu otrzymany wcześniej nakaz
    > zapłaty z wnioskiem o opatrzenie go klauzulą wykonalności. Z
    > komornikiem, to już inna sprawa. pasowało by ustalić, z czego ma wszcząć
    > egzekucje. Inaczej po kilku miesiącach dostaniesz pismo, że nic nie
    > znalazł.

    Od jakiegoś już czasu nakazom zapłaty sąd nadaje klauzulę
    wykonalności z urzędu po ich uprawomocnieniu się. Oznacza to, że nie
    trzeba o to wnioskować, a tym bardziej wysyłać tytułu egzekucyjnego.

    Niektóre sądy zaraz po nadaniu klauzuli wysyłają ją automatycznie do
    powoda. Inne tylko klauzulę nadają, a jak powód chce tytuł, to musi
    poprosić. Należy zatem spytać się w sądzie, jaką oni stosują metodę.

    --
    Liwiusz