  • Data: 2009-01-19 19:29:43
    Temat: Re: postępowania nakazowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Sołtysik" <j...@n...ma> napisał w wiadomości
    news:gkttsp$hff$1@achot.icm.edu.pl...
> [...]
    > postępowanie nakazowe i nie będę się musiał wybierać do sądu.
    > w tym druku jest pkt 12 - załączniki - w 1 wpisuje liczbę załączników?,
    > co mam zrobić z 2 - skreślić? nie będę miał żadnego pełnomocnika, to
    > samo co z 3?
    > do pozwu zamierzam załączyć - dowód nadania wezwania do zapłaty
    > (rozumiem, że ma to być oryginał?), umowę pożyczki oraz potwierdzenie
    > dokonania przelewu.
    > czy mogę się w tym samym pozwie domagać zwrotu kosztów listu poleconego
    > wezwania do zapłaty? jeśli tak to gdzie to mam napisać?

    W kosztach procesu.

    > Przy składaniu pozwu będę musiał zapłacić 30 pln (kwota pożyczki nie
    > przekracza 2k pln)
    > teraz załóżmy, że dłużnik nie wniesie sprzeciwu i sąd wyda nakaz zapłaty:
    > 3. dłużnik ma 14 dni na zapłatę
    > zakładamy, że nie spłaca długu:
    > 4. muszę znowu iść do sądu, żeby nadał klauzulę wykonalności i po
    > otrzymaniu tejże, idę do komornika
    > czy wszystko dobrze napisałem, czy coś pokręciłem?

    Uściślę. Po owych 14 dniach wysyłasz do sądu otrzymany wcześniej nakaz
    zapłaty z wnioskiem o opatrzenie go klauzulą wykonalności. Z komornikiem,
    to już inna sprawa. pasowało by ustalić, z czego ma wszcząć egzekucje.
    Inaczej po kilku miesiącach dostaniesz pismo, że nic nie znalazł.

    > i jeszcze parę pytań:
    > - czy pozew mogę wypełnić na komputerze, wydrukować i jedynie podpisać
    > ręcznie?

    Tak, oczywiście. Pamiętaj o egzemplarzu dla pozwanego i kserokopiach
    załączników.

    > - o zwrot 30 pln mam napisać tylko w punkcie 7, czy również w 6.1?
    > - odsetki oraz odsetki karne mam określone w umowie pożyczki, więc w
    > punkcie 6.1 zaznaczę "umowne", tylko gdzie ja mam zmieścić napisać jak
    > one są naliczane - czy wystarczy jak jest w umowie pożyczki czy jeszcze
    > gdzieś w tym pozwie?

    Pasuje przynajmniej wspomnieć, że w umowie określono sposób obliczania tych
    odsetek.

    > - tam gdzie mam podać okres za jaki należą się odsetki, w polu do, muszę
    > wpisać jakąś datę (pisania pozwu?), czy mogę wpisać "dzień spłaty", czy
    > coś takiego? bo jak podam dzień pisania pozwu to od tego czasu aż do
    > spłaty odsetki się nie liczą?

    Zwyczajowo wpisuje się "do dnia uregulowania należności".

    > - czy w punkcie 7 muszę napisać, że chodzi mi o postępowania nakazowe,
    > czy to już wynika z reszty?
    > Niezależnie od postępowania nakazowego chciałbym zgłosić przestępstwo z
    > art 286 kk - czy mogę bez przeszkód tego dokonać równolegle z
    > postępowaniem nakazowym? czy mam to zgłosić na policji czy w
    > prokuraturze?

    To nie za bardzo ma sens. Jeśli istnieją przesłanki wskazujące na
    przestępstwo, to lepiej złożyć zawiadomienie, a zwrotu pożyczki domagać się
    w drodze naprawienia szkody.