  • Data: 2004-09-27 13:24:44
    Temat: Re: porownywanie cen
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Sep 2004, Przemek R. wrote:

    >+ > *DANE* zciągnięte "ze stron" nie mogą IMO & AFAIK (prawnikiem nie
    >+ > jestem :)) nijak podpadać pod "prawa autorskie" :) !
    >+ > CO NAJWYŻEJ - po ochronę jako "bazy danych o znacznym nakładzie
    >+ > na stworzenie" (to INNA ustawa !).
    >+ > IM*H*O... raczej nie (znaczy: nie da się podciągnąć pod "ochronę").
    >+
    >+ pobieranie z bazy to bylo by wlamanie bo do tego jest potrzebne haslo :)

    Moment. Skąd hasło ?? Ktoś pisał o HAŚLE ???

    Masz ceny na stronie - jawnie wystawione (a nie "poufne dla znajomych
    królika czyli autoryzowanych poddostawców"). I TE dane ściągasz.
    Sytuacja mniej więcej taka jak w przypadku skorzystania z rozkładu
    jazdy, książki telefonicznej...

    >+ Raczej inaczej by to tutaj wygladalo. No i jak pisalem wlasciciel serwisu
    >+ moze niezla niespodzianke przyszykowac.

    Którego serwisu i jaką niespodziankę ??

    Jeśli chodzi o skorzystanie z publicznie dostępnych danych - to co,
    podasz mnie za upublicznienie już upublicznionej informacji że
    autobus linii 10 KZK odjeżdża z Francuskiej o 7:33 ??
    (to autentyk:
    http://www.kzkgop.pl/rozklady/frame.php?kat=010_2002
    0701&nr=6&kier=1
    jakby co !)

    CO INNEGO jakbym CAŁY rozkład wykorzystał. Można by się czepiać.
    Chroniona jest IMO & AFAIKN *baza* a nie poszczególne dane !
    Owszem, za wydanie *całego rozkładu* (na CD-ROMie) razem
    z "zafiksowanymi" błędami (ktore stały się dowodem kradzieży
    bazy) może tego i owego ukarali.
    Ale "zwykły cennik sklepu" IMHO trudno zakwalifikować jako
    "wymagający poniesienia dużych kosztów"... !
    NIe pamiętam która gazeta ma właśnie takie "porównania" - bo
    sobie kiedyś klikałem... tu baterie, tam mąka...

    pozdrowienia, Gotfryd