  • Data: 2006-07-27 12:08:13
    Temat: Re: [pord] pierwszeństwo przejazdu
    Od: "Piotr Woźniak" <1...@3...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja tez to wiem :) Dokladnie taka sama sytuacja jest na rondach dwu lub
    > trzypasmowych gdzie ci jadacy np srodkowym pasem scinaja paz zewnetrzny
    > nie ustepujac pierwszenstwa i jeszcze im sie wydaje ze moga tak robic :)

    A dlaczego Twoim zdaniem nie mogą?
    Założmy, ze wjechalem na rondo lewym pasem i chce jechac prosto. Przy
    zjezdzaniu "spotykamy sie". Teoretycznie nie powinno sie to stac ale:
    Ty mogles wjechac prawym pasem i skrecasz na rondzie w lewo (czyli jedziesz
    3/4 ronda). Tak wjechac Ci nie wolno (art 22 par1)
    albo wjechales na rondo prawym pasem jedną "odnoge" dalej i chcesz jechac
    prosto. Mozna raczej zalozyc ze wjezdzales na skrzyzowanie w chwili, kiedy
    ja juz tam bylem (wjechalem odnoge wczesniej). W znakomitej wiekszosci masz
    znak Ustap Pierszenstwa, wiem musisz mi ustąpic, niestety.
    Rondo jest tak skonstruowane, ze jesli wszyscy stosuja sie do znakow i
    przepisów nic nie moze sie stac. Inna sprawa ze sie staje, ale najczesciej
    ze wzgledu na zle oznaczenia

    ale to tylko moje dywagacje i moge sie mylic.

    Podrawiam