  • Data: 2002-06-19 12:49:48
    Temat: Re: pomyłka sędziego piłkarskiego
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Paweł Kałka WP" wrote:
    > Tylko, że po meczu Brazylia - Belgia sędzia przyznał się do błedu :-)
    > W prawie przed sądem trzeba udowodnić związek przyczynowo skutkowy
    pomiędzy
    > jego pomyłką, a wynikiem meczu, a moją przegrana. Wydaje mi się, że
    związek
    > ten przynajmniej dla mnie jest oczywisty tym bardziej, że on się przyznał.

    To nie ma żadnego znaczenia. W tym wypadku wystarczającym środkiem dowodowym
    byłaby relacja telewizyjna, która stwierdza błąd sędziego niezależnie od
    tego, czy on się przyzna czy nie. Jednak takie są zasady tej gry, że błędy
    sędziego są wkalkulowane. Jedyną szansą dla Ciebie byłoby unieważnienie
    meczu przez FIFA i zarządzenie jego powtórzenia, ale na to oczywiście nie ma
    szans.

    > Chcę podkreślic jeszcze raz, że najważniejsze w tym przypadku jest
    > przyzananie sie sędzuiego i na tym fakcie można budować związek
    przyczynowo
    > skutkowy pomiędzy jego pomyłką i wpływem tejże na wynik wygranej.

    O przyznaniu sędziego pisałem już wyżej. To tak jak ktoś się przyzna do
    kradzieży po tym, jak jego działanie zostanie zarejestrowane przez kamerę w
    sklepie - nie zmienia to nic (ewentualnie sytuację oskarżonego, ale nie o
    tym teraz mówimy). Poza tym nie jest możliwe udowodnienie, że gdyby nie błąd
    sędziego, mecz zakończyłby się takim wynikiem, jaki obstawiałeś.

    > Czy mam
    > rację ?????? :-) czy też nie ???? :-(

    IMO nie masz.

    > Użytkownik "Paweł Kałka WP" <j...@w...pl> napisał w wiadomości