  • Data: 2003-06-05 12:45:30
    Temat: Re: policja (troche długie)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Na zatrzymanie raczej zażalić się nie możecie. Kolega ewentualnie tak. W
    terminie 7-miu dni od zatrzymania. Ale nie Wy.
    Nie znam akt sprawy, więc trudno mi się wypowiedzieć na temat zasadności
    jego zatrzymania. Na pewno nie zostanie skazany tylko dla tego, że miał
    brodę. Oczywiście, jeśli rysopis jego pasował do sprawcy, to istniały
    podstawy, by go zatrzymać. Zwłaszcza gdy był pijany, bo przecież pijanego
    nawet nie można przesłuchać, by zapytać, czy czasem nie dokonał tego
    włamania. Z pijanym nie można wykonać żadnej czynności procesowej.

    Nie mnie roztrząsać, dla czego policjanci nie powiadomili rodziny. W
    sytuacji, gdy zatrzymanie nastąpiło bezpośrednio po zdarzeniu, to nie widzę
    powodu, by tego nie robić. W końcu trudno domniemywać, że sprawca zdołał do
    domu zanieść dowody przestępstwa i wrócić z powrotem. Ale może istniały
    inne - nieznane mi - przesłanki, iż od zawiadomienia odstąpiono.

    Zresztą dość niejasna jest dla mnie informacja o jego pobycie w szpitalu. No
    to jak to. Najpierw go zatrzymali, potem był w szpitalu, a na koniec znalazł
    się w Komisariacie? Coś się tu nie klei.

    Wy, to możecie ewentualnie się zażalić na to, że nie przyjęto od Was w
    Komendzie Powiatowej zawiadomienia o zaginięciu. Zawiadomienie można złożyć
    gdziekolwiek. Po pierwsze dla tego, że przy zawiadomieniu nie obowiązuje
    rejonizacja. Po drugie dla tego, że skoro gość zaginął, to nie wiadomo gdzie
    jest, więc tą metodą nie można ustalić właściwości miejscowej.