  • Data: 2018-03-06 21:23:20
    Temat: Re: policja, przeszukanie, uzasadnione podejrzenie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Masz kłopoty z ze zrozumieniem tekstu. Nie każdy Mazurek Dąbrowskiego
    > jest Publicznym odtworzeniem hymnu.

    "Art. 12. 1. Hymnem państwowym Rzeczypospolitej Polskiej jest ,,Mazurek
    Dąbrowskiego".
    2. Tekst literacki hymnu państwowego zawiera załącznik nr 4.
    3. Tekst muzyczny hymnu państwowego w układach: na jeden głos, na fortepian
    oraz na głos i fortepian zawiera załącznik nr 5.
    4. Minister Kultury i Sztuki2)
    zatwierdza tekst muzyczny hymnu państwowego
    w układach: na zespoły chóralne, instrumentalne i instrumentalno-wokalne.
    Art. 13. 1. Hymn państwowy wykonuje się lub odtwarza publicznie w układach,
    o których mowa w art. 12.
    2. Publicznie hymn państwowy wykonuje się lub odtwarza w szczególności
    w czasie uroczystości oraz świąt i rocznic państwowych.
    3. (uchylony)
    Art. 14. 1. Podczas wykonywania lub odtwarzania hymnu państwowego
    obowiązuje zachowanie powagi i spokoju. Osoby obecne podczas publicznego
    wykonywania lub odtwarzania hymnu stoją w postawie wyrażającej szacunek,
    a ponadto mężczyźni w ubraniach cywilnych - zdejmują nakrycia głowy, zaś
    osoby
    w umundurowaniu obejmującym nakrycie głowy, niebędące w zorganizowanej
    grupie
    - oddają honory przez salutowanie. Poczty sztandarowe podczas
    wykonywania lub
    odtwarzania hymnu oddają honory przez pochylenie sztandaru.
    "

    Wychodzi na to, że o ile słowa i melodia się zgadzają, to jest. Nie ma
    znaczenia czy "oficjalnie" czy nie.

    Zresztą jak napisałem - rozumiałbym gdyby akurat byli zajęci bijatyką z
    demonstrantami, albo stali w szyku i trzymali się fachowo za paski, żeby
    ich suweren nie posunął. Ale oni to prostu stali, stali na spocznij.
    Nawet bez ustawy (a IMHO ustawa nakazuje) _wypadałoby_by_ z czystej
    przyzwoitości przyjąć postawę zasadniczą. Nie wydaje mi się, żeby nikt z
    nich na to nie wpadł, więc myślałem, że jest jakiś przepis, który
    nakazuje im takie a nie inne zachowanie. Skoro przepisu nie ma, to widać
    dostali taki rozkaz.

    Shrek

    Shrek.