  • Data: 2024-05-30 13:32:05
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to inny problem. Co ja sugeruję, to sprawdzić, nie przyjmować za
    > każdym razem formalnie zgłoszenie. Sprawdzenie to pewnie z godzinka
    > roboty. Biurokracja zgłoszenie to ile godzin?

    Pewnie w godzinę się wyrobisz, tyle, że sprawdzić takie rzeczy
    podstawowe i tak trzeba. Jak przyjmie ktoś bez sprawdzenia, to za niego
    następnego dnia ktoś inny to musi zrobić. Zatem prościej to zrobić przed
    przyjęciem zawiadomienia na poziomie interwencji i przedstawić to
    zawiadamiającemu. Jeśli nadal uważa, że doszło do oszustwa, to przyjąć
    trzeba i należy wydać postanowienie o odmowie wszczęcia. Ale jak jest
    mądry, to zrozumie i bez tego postanowienia. Przeważnie rozumie, choć
    trafiają się pieniacze.

    Wbrew pozorom przyjmującemu zawiadomienie zajmuje to więcej czasu i nie
    jest w żaden sposób powiązane z jego lenistwem, ale oszczędza czas
    pozostałych. Bo najprościej przyjąć bezkrytycznie. Czasem zawiadomienie
    przyjmuje policjant zajmujący się czymś innym (ale akurat mający dyżur)
    i on to przyjmie, a następnego dnia ktoś to weryfikuje. Ale to
    zdecydowanie nie jest optymalne rozwiązanie.

    > To dobrze. Tak być powinno. Jesli to działa, to faktycznie nie ma sensu,
    > aby wydzwaniać i samemu sprawdzać, ale czy działa?

    Działa od kilku lat i się sprawdza.

    > Dodatkowo pytanie, ile jest zgłoszeń oszustwa nie związanych z
    > portalami, które taką weryfikację robią.

    Mnóstwo, ale nie mogę podać publicznie, o które portale chodzi. W każdym
    razie zmiana polityki żądania zaświadczenia z Policji o zawiadomieniu
    spowodowała spadek niemal do zera zgłoszeń z tych portali.

    To podobne działanie, jak zmiana polityki operatorów telefonicznych, że
    w wypadku kradzieży telefonu rozwiązywało się terminową umowę
    spowodowało, ze przestano kraść telefony komórkowe - a przynajmniej
    spadło to o 99%.

    --
    (~) Robert Tomasik