  • Data: 2024-05-30 02:10:55
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-05-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > I tak właśnie kiedyś było. Tych zgłoszeń była masa. Portale sprzedażowe
    > warunkowały wypłatę odszkodowania zgłoszeniem Policji. Przez to nie było
    > czasu zajmować się oszustwami. Kilka osób w skali powiatu traciło czas
    > na idiotyczne rozmowy, z których w samym założeniu nie miało szansy nic
    > wyjść. Nikt do tego poważnie nie podchodził. Nawet zgłaszający mówili,
    > ze im na zaświadczeniu o zgłoszeniu zależy.

    Ale to inny problem. Co ja sugeruję, to sprawdzić, nie przyjmować za
    każdym razem formalnie zgłoszenie. Sprawdzenie to pewnie z godzinka
    roboty. Biurokacja zgłoszenie to ile godzin?

    > Teraz się to zmieniło. Portale przestały wymagać zaświadczenia.
    > Wypłacają odszkodowanie i gromadzą dane. Jak są podstawy do złożenia
    > zawiadomienia, to wysyłają zbiorcze zawiadomienia, które są poważnie
    > traktowane. Zatem automatycznie pogłębiło się weryfikowanie tych
    > składanych indywidualnie zawiadomień.

    To dobrze. Tak być powinno. Jesli to działa, to faktycznie nie ma sensu,
    aby wydzwaniać i samemu sprawdzać, ale czy działa?

    Dodatkowo pytanie, ile jest zgłoszeń oszustwa nie związanych z
    portalami, które taką weryfikację robią.

    --
    Marcin