    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja namierza
    Date: Wed, 21 Aug 2024 18:25:28 +0200
    <v8teq1$rr$5@news.chmurka.net> <v8tfqt$rc5$19@news.chmurka.net>
    <v8theb$5ef$1@news.chmurka.net> <v8thqh$rr$13@news.chmurka.net>
    <v8u01d$rc5$38@news.chmurka.net> <v8u07o$9gs$8@news.chmurka.net>
    <v8u224$r8m$21@news.chmurka.net> <v8u34r$9gs$16@news.chmurka.net>
    <v8u5to$rc5$45@news.chmurka.net> <v8u694$9gs$24@news.chmurka.net>
    <v8u73k$r8m$27@news.chmurka.net> <v8u7m3$9gs$28@news.chmurka.net>
    <va2thg$3gpng$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <va4kjn$3rn5u$1@dont-email.me> <va4l11$u32$15@news.chmurka.net>
    <va51g7$3tpcv$1@dont-email.me>

    On Wed, 21 Aug 2024 17:35:33 +0200, Kviat wrote:

    > I co z tego?
    >
    > Nie masz transmisji danych, widzisz w telefonie w zasięgu kilka wifi i
    > do żadnego nie znasz hasła...

    no i teraz transmisje danych włączasz, przez siec operatora, twój
    telefon wysyła googlowi listę widocznych sieci i AP, i otrzymuje z
    powrotem lokalizację. Czasem nawet dokładniejszą niz GPS.

    > Wyślij zdjęcie, albo pinezkę.

    Jak masz stary telefon, to możesz wyłaczyć GPS, w nowych juz sie nie
    da, chyba ze przez opcje deweloperskie.
    Mozesz sie tez wyposazyc w jammer GPS, albo pójsc do jakiejs galerii
    handlowej czy marketu obłożonego blachą, i zobaczyć co możesz, a czego
    nie ...
    Metro też będzie dobre.

    > Oczywiście... specjalisto od cyberbezpieczeństwa...
    > Twierdzisz, że w logach routera mojego sąsiada (albo mojego routera...)
    > zapisywane są wszystkie telefony, które przechodziły koło mojego domu i
    > widziały moje (lub mojego sąsiada...) wifi?

    Nie, w logach twojego telefonu są zapisywane mijane routery.
    I wysyłane do google, wraz z pozycją z GPS lub GSM.

    > I że google ma dostęp do tych logów, bo nie potrzebuje loginu i hasła do
    > panelu administracyjnego tego routera?
    > Serio tak jest?

    A router firmy google ? :-)

    Tak jak myslisz, to oczywiscie nie, przynajmnie na razie.

    Ale taki Apple AirTag moze skorzystać z iphonów w poblizu, w celu
    zaraportowania swojej pozycji, tzn te iphone same raportuja.
    Podobnie działa Samsung, teraz cale google, wczesniej Yanosik.

    A czy przy okazji te firmy wiedzą w miare dokładnie gdzie jesteś ...
    google przestał zapisywać, przynajmniej tak twierdzi, bo amerykanska
    policja/e (i sądy?) naduzywała.

    J.