  • Data: 2003-08-20 10:41:35
    Temat: Re: policja - czy policjant moze...
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:bhvf3d$erd$1@topaz.icpnet.pl...

    > Gdzie określone? PoRD mówi że policjant UPRAWNIONY jest do używania
    urządzeń
    > kont.-pom. a nie zobowiązany. A więc MOŻE mierzyć prędkość nawet na "oko".

    I mandaty i punkty też będzie wystawiał na oko...?

    > Z tym że wtedy przekroczona prędkość wynosiła ponad 100 na 40.Dowodem w
    > sprawie są wtedy zeznania policjantów.

    To co innego. Przekroczenie prędkości przędu 100km rozpozna każdy i każdy
    zdaje sobie sprawę jakie zagrożenie niesie ze sobą taka jazda. Ale co w
    przypadku 10-20km ponad normę?

    > Zrozumiałem że jesteś za pozbawieniem policji tzw.zaufania społecznego.

    Gdybyś został parę razy zatrzymany przez drogówkę jadąc np. nowym BMW, też
    miałbyś ograniczone zaufanie... ;-)

    >Idąc
    > dalej w tym kierunku policjant nie mógłby ukarać kierowcy za jazdę bez
    > zapiętych pasów bo żądałbyś fotki w celu "logicznego udowodnienia winy"

    Tego inaczej udowodnić się nie da, więc nie ma sensu kombinować. Zauważ
    tylko, że za pasy czy czerwone światło kara jest jedna, ale prędkość można
    przekraczać w różnym stopniu. IMO ani radiowóz ani własne oko nie są
    przyrządami do uzyskiwania takich pomiarów.

    Pzdr

    A.