  • Data: 2003-08-20 18:59:28
    Temat: Re: policja - czy policjant moze...
    Od: "bAnan" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek wrote:
    > Nie. Mam na myśli dokładnie to co napisałem. "Zbiegnięcie" z miejsca
    > kolizji (czyli wypadku bez rannych ) nie jest wogóle karane (brak
    > przepisu).

    mea culpa - tak jak napisalem jest, na podstawie art. 42. § 2 kk w wypadku
    zdarzen okreslonych w art. 173,174 i 177 kk

    > Dokładniej nie umię.Opis jest dosłowny.Krótko mówiąc -nie jest
    > potrzebny przyrząd aby ukarać kogoś za jazdę "po pijaku".

    zaraz zaraz :)
    jezeli chodzi o zeznanie swiadkow, ze "klient byl pijany" - kazdy byle
    adwokat taki dowod podwazy, poniewaz czlowiek, nawet pomimo szczerych
    chceci, moze sie w tej kwesti mylic - alkomatem nie jest
    jezeli natomiast swiadek zeznaje, ze widzial, jak "klient pije a potem
    wsiada i jedzie", zeznania takie stanowia dowod o wiele trudniejszy do
    obalenia

    > Do ukarania o przekroczenie prędkości również.
    > Co powiesz o werdykcie biegłego co do prędkości na podstawie śladów
    > hamowania?? Za mało precyzyjny ? Owszem! Ale dla sądu wystarczający.

    chyba nie chcesz powiedziec, ze kierowca na podstawie sladow hamowania
    karany jest za przekroczenie predkosci? :-)

    --
    pozdro, bAnan