  • Data: 2003-08-21 12:18:54
    Temat: Re: policja - czy policjant moze...
    Od: "bAnan" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek wrote:

    > To właśnie chcę powiedzieć. Niektórzy na podstawie śladów hamowania
    > poszli siedzieć do więzienia.

    zapytam jeszcze raz, za przekroczenie predkosci ?! i to do wiezienia :P
    chyba jednak nie to chciales napisac ;-)

    zauwaz, ze ocenianie predkosci na podstawie sladow hamowania wykorzystywane
    jest w *sprawach karnych*, ktorych podmiotem jast przestepstwo okreslone w
    kk, a nie samo przekroczenie predkosci - czesto nawet wykazywane jest nie
    przekroczenie predkosci dozwolonej, lecz nie przystosowanie jej do warunkow
    na drodze (pozwala to okreslic, czy dane zachowanie prowadzace do powstania
    okreslonego zdarzenia nosi znamiona przestepstwa)

    proponuje zakonczyc dyskusje, poniewaz byc moze rzeczywiscie policja probuje
    karac na podstawie predkosciomierza, "na oko" oraz wrozac z fusow, imho w
    wiekszosci takich sytuacji odmowa przyjecia mandatu zakonczylaby sie na
    korzysc obwinionego

    EOT

    --
    pozdro, bAnan