  • Data: 2006-10-05 18:45:21
    Temat: Re: podpisy w Urzedzie pracy
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > mozesz mi powiedziec w jaki sposób osoby bezrobotne obciążają Ciebie ?

    mnie obecnie osobiście nie (bo sam jestem bezrobotny), ale cale
    spoleczenstwo, w tym Ciebie jako podatnika

    > Czy przez to ze nie pracuja nie maja prawa do choroby i wizyty u lekarza?

    w mysl przepisów, jesli nie sa zarejestrowane jako bezrobotne, to nie maja,
    tzn prawo maja, ale nie na koszt systemu jaki tworzymy (my-społeczeństwo) w
    tym zakresie.
    Natomiast z Twoich wypowiedzi wynika jedna rzecz, która być moze
    zaistaniala - zona jako bezrobotna podpisuje przy rejestracji mnostwo
    dokumentów, jeden z nich to oswiadczenie, że jest lub nie jest małżonkiem
    osoby ubezpieczonej, jeśli rzeczywiście jestes w myśl prawa mężem swojej
    zony, i masz swoje ubezpieczenie, to powinna ona korzystac z Twojego
    ubezpieczenia, a nie urząd powinien za nia płacic, i wtedy to chyba nie ma
    znaczenia czy jest zarejestrowana czy nie.
    Natomiast chyba najrozsadniej byłoby dac zwolenienie od lekarza - wtedy chyba
    nie ma mowy o potwierdzaniu, ale również nie ma mowy o zasiłku.

    Wojtek