eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Date: Mon, 17 Oct 2022 23:38:16 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <634845ff$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
    <63485ed2$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgl53du6bo3z.rdqvoufn7j3i$.dlg@40tude.net>
    <63486b1a$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
    <tianeo$1fr$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <qL52L.733509$G_96.504739@fx13.ams1>
    <tic15c$q37$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <63499818$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    <cf5tg0ocjtal$.1a5ddp7m5otfc.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony

    W dniu 17.10.2022 o 18:41, J.F pisze:

    > Ale z tego co napisales wczesniej, to ja odebralem, ze sad w ogole
    > swiadkow nie słucha, a jak slucha, to to jakis wielki ewenement.

    To źle zrozumiałeś. Moze ja nie dość jasno się wyraziłem.>
    > Zaraz zaraz ... ustalilismy juz, ze notatką zeznan w sledztwie
    > udokumentowac sie nie da.
    >
    > Ale chyba tez ustalilismy, ze chodzicie, rozmawiacie, tak bez zadnego
    > trybu ... i ... jak osoba ma cos ciekawego do powiedzenia, to:
    > a) wyciagacie protokół przesluchania i spisujecie zeznania swiadka ?
    > b) wzywacie na komisariat celem przesluchania jako swiadka ?
    > c) jeszcze cos innego?

    Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe. To zależy od szeregu okoliczności.

    > bo b) to chyba wymaga zapisania gdzies danych do wezwania.
    >
    > I jeszcze to "całe zespoly siedzą i analizują kogo wezwac na swiadka,
    > a komu postawic zarzuty". Co analizują - inne dowody, czy zapiski
    > z tych nieformalnych rozmow?
    > Bo żeby tak policjant pamietal wszystkie rozmowy ... tak sie chyba nie
    > da, cos zgubi.

    No i tych policjantów jest jeszcze wielu :-)

    Mają różne kompetencje. Poza czynnościami procesowymi wykonuje się
    jeszcze operacyjne, które są zupełnie inaczej dokumentowane. Czasem na
    miejsc przyjeżdża biegły, który znowu po swojemu niektóre rzeczy robi.
    Po prostu to jest o wiele bardziej skomplikowane, niż się "niektórym"
    wydaje.

    --
    Robert Tomasik