    From: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poczta polska - kradzież paczki
    Date: Thu, 30 Oct 2003 14:05:08 +0100

    Użytkownik "BOD__" napisał:

    | Proszę potwierdzić, skorygować moje myślenie: Poczta jedyne co robi
    | podczas przesyłania zwykłych paczek z punktu A do punktu B to (ponoć)
    | sprawdzenie sumy przesyłanych paczek. Jeżeli między punktem A i B jest
    | różnica, to oznacza, że na tym odcinku zginęła i mamy przynajmniej osoby
    | odpowiedzialne, itp.
    | W przypadku, gdy na całej trasie wszystkie sumy się zgadzały by (np.
    | złodziej podrzucił fikcyjną paczkę) - wtedy chyba to podciąga się pod
    | oszustwo - przestępstwo ?

    To jaki jest cykl technologiczny podczas świadczenia przez Pocztę usługi
    paczka pocztowa jest wewnętrzną sprawą Poczty. Paczka pocztowa to usługa o
    charakterze powszechnym, świadczona jest więc na zasadach wynikających z
    ustawy - Prawo pocztowe, rozporządzenia ministra łączności w sprawie
    warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze powszechnym oraz
    regulaminu świadczenia usług o charakterze powszechnym. Umowa o przewóz i
    doręczenie paczki pocztowej jest zawierana na zasadach wynikających z tych
    aktów.

    | Po drugie - czy wartość paczki (wpisana w rubrykę wartość) jest
    | równoważne z ubezpieczaniem paczki ?? Czy też nie ?

    Poczta nie stosuje takiego świadczenia dodatkowego jak "ubezpieczenie
    paczki".
    Paczka z zadeklarowaną wartością to paczka, za której utratę, ubytek lub
    uszkodzenie Poczta ponosi odpowiedzialność do wysokości wartości przesyłki
    podanej przez nadawcę.

    | Swoją drogą to nie ja stawiałem kreskę a pani w okienku i nie mialem za
    | bardzo pojecia, co to bedzie oznaczac dla mnie

    Trudno. Nieznajomość prawa szkodzi.
    Głupio tylko, że zawierasz bezmyślnie umowy, nie zważając na ich treść.