  • Data: 2003-10-30 12:32:43
    Temat: Re: poczta polska - kradzież paczki
    Od: "BOD__" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    hej

    >Prawo pocztowe mógłbyś uzyskac jedynie wtedy, gdyby
    >zostało wykazane, że utrata paczki jest następstwem czynu niedozwolonego (a
    >to jest prawie niemożliwe do udowodnienia w przypadku zaginięcia
    przesyłki).

    Proszę potwierdzić, skorygować moje myślenie: Poczta jedyne co robi
    podczas przesyłania zwykłych paczek z punktu A do punktu B to (ponoć)
    sprawdzenie
    sumy przesyłanych paczek. Jeżeli między punktem A i B jest różnica, to
    oznacza, że na tym odcinku zginęła i mamy przynajmniej osoby odpowiedzialne,
    itp.
    W przypadku, gdy na całej trasie wszystkie sumy się zgadzały by (np.
    złodziej podrzucił fikcyjną paczkę) - wtedy chyba to podciąga się pod
    oszustwo - przestępstwo ?

    >Na druku nadania paczki jest rubryka "wartość". Jeśli postawiłeś tam
    kreskę,
    >a nie 1000 zł to trudno oczekiwać, aby coś Ci zwrócili. Przecież nikt na
    >poczcie nie sprawdza, co jest w środku. Pobranie nie musi odpowiadać
    >wartosci zawartości.

    Po drugie - czy wartość paczki (wpisana w rubrykę wartość) jest równoważne
    z ubezpieczaniem paczki ?? Czy też nie ? Swoją drogą to nie ja stawiałem
    kreskę a pani w okienku i nie mialem za bardzo pojecia, co to bedzie
    oznaczac dla mnie

    pzdr
    Bodi