eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopoczta polska - kradzież paczki › Re: poczta polska - kradzież paczki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!new
    sfeed.silweb.pl!polsl.gliwice.pl!not-for-mail
    From: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poczta polska - kradzież paczki
    Date: Thu, 30 Oct 2003 12:22:08 +0100
    Organization: Jarosław Łysio
    Lines: 45
    Message-ID: <bnqs7u$8r3$1@zeus.polsl.gliwice.pl>
    References: <bnqnst$dd4$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: gwardii-gw.bmj.net.pl
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:173047
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "BOD__" napisał:

    | Paczka było warta 1000zł, i zaginęła na poczcie
    | Mam zatem pytanie, co mam robić - w jaki sposób, do kogo się odwoływać,

    Reklamację z tytułu zaginięcia paczki pocztowej można wnieść nie wcześniej
    niż po upływie 7 dni roboczych, licząc od dnia następnego po dniu nadania i
    nie później niż przed upływem 12 miesięcy, licząc od dnia następnego po dniu
    wydania potwierdzenia nadania paczki.
    Reklamacja może być wniesiona w każdej placówce pocztowej. Wniesienie
    reklamacji może nastąpić pisemnie, przy użyciu specjalnego formularza
    reklamacyjnego wydanego nakładem Poczty Polskiej ("Pismo reklamacyjne na
    przesyłkę rejestrowaną"), lub ustnie do protokołu. W chwili składania
    reklamacji należy przedstawić oryginał potwierdzenia nadania.
    Jednostką organizacyjną wyznaczoną do załatwienia reklamacji w pierwszej
    instancji jest Rejonowy Urząd Poczty właściwy dla placówki nadania przesyłki
    lub Urząd Przewozu Poczty, jeśli nadanie przesyłki miało miejsce w UPP.
    Okres załatwiania reklamacji ni może być dłuższy niż 3 miesiące. Jednostką
    organizacyjną, do której można wnieść odwołanie, jest właściwa dla danego
    RUPu Dyrekcja Okręgu Poczty. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty
    otrzymania decyzji I instancji. W przypadku, gdy przeprowadzone postępowanie
    reklamacyjne wykaże, że Twoja paczka zaginęła w trakcie transportu,
    przysługiwać będzie Ci odszkodowanie w wysokości przez Ciebie żądanej, nie
    wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie.
    Dodatkowo w takim wypadku przysługiwać będzie Ci zwrot opłat pocztowych
    uiszczonych przez Ciebie w chwili nadania.
    Ewentualne dochodzenie swoich roszczeń przed sądem jest możliwe dopiero po
    wyczerpaniu procedury reklamacyjnej. Jednak odszkodowanie w wysokości innej
    niż wynika to z ustawy - Prawo pocztowe mógłbyś uzyskac jedynie wtedy, gdyby
    zostało wykazane, że utrata paczki jest następstwem czynu niedozwolonego (a
    to jest prawie niemożliwe do udowodnienia w przypadku zaginięcia przesyłki).
    Niestety, nie zastosowałeś się do podstawowej zasady, w myśl której
    przesyłki, których zawartość stanowią przedmioty wartościowe należy
    przesyłać jako przesyłki z zadeklarowaną wartością. Za utratę takiej
    przesyłki operator pocztowy ponosi odpowiedzialność do wysokości wartości
    przesyłki podanej przez nadawcę w chwili jej nadania.

    | co pisać, czym strszyc, grozić, zeby mi zwrócono równowartość paczki.

    Groźby i straszenie nic tu nie wniosą :)

    Pozdr.,



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1