    Date: Sun, 29 Aug 2010 17:12:47 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: po co sprzedawcy zadatek lub zaliczka na mieszkanie?

    (08/29/2010 01:57 PM), wromek wrote:
    [...]
    > czyli prawie tak jakby go nie bylo?!

    Tak dokładnie.

    Stoję na stanowisku że czasem ktoś może sprzedać bez zadatku w ogóle.
    Powiedzmy ma dom, chce się go pozbyć, lata mu czy teraz czy za pół roku.
    Pokazać może - bo mieszka niedaleko itd....

    Ale jak ktoś chce wpisać sprzedaż mieszkania/domu w jakiś ciąg wydarzeń
    gdzie terminy mają znaczenie - bez zadatku raczej się nie zdecyduje. No
    chyba że ci wyjątkowo dobrze z oczu patrzy.

    Spisanie umowy przedwstępnej w formie aktu notarialnego takze znacząco
    podnosi wiarygodność kupującego.

    p. m.