  • Data: 2010-08-30 19:47:22
    Temat: Re: po co sprzedawcy zadatek lub zaliczka na mieszkanie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 Aug 2010, wromek wrote:

    > maja obowiązywac oboje kontrahentów.

    Tu się zgadzamy.
    Nie rozumiem więc, jak Ci wyszło że opóźnienie z winy *sprzedawcy*
    ma powodować że to *kupujący* straci zadatek, tak napisałeś (sprawdź).

    > to rozumiem i akceptuje, jego prawo ale moje prawo sie na to nie zgodzic ;)

    A to zgoda i nikt Ci go nie odbiera :)
    Masz pieniądze i akceptujesz wyłącznie zakup od kogoś kogo stać (nie
    musi żonglować mieszkaniami/domami aby mieć gdzie mieszkać) to Twoja
    wola.

    > co jest oczywiste dla mnie i dla Ciebie nie musi byc oczywiste dla tego,
    > ktory ma poniesc strate ;)

    Chwila, ale to *TY* opisałeś że zadatek tak *miał działać*!
    Nie widziałem (przynajmniej w tym wątku) tezy aby ktokolwiek podpisał
    taką umowę, że odpowiada za błędy drugiej strony.
    Dlatego spotkałeś się z komentarzami o sprzedawaniu roweru ;)

    > a kto ma rozstrzygac po czyjej stronie jest wina jesli kazdy twierdzi co
    > innego?

    Jak "co innego" - jest zapis o obowiązku dostarczenia zaświadczenia,
    nie dotrzymał terminu - do widzenia.
    Zaświadczenie było potrzebne kupującemu, ale tego *nie zapisał*, no
    to łapie się pod uwagę o rowerach :D

    pzdr, Gotfryd