eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopilne - porada (dlugie) › Re: pilne - porada (dlugie)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
    ewsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pilne - porada (dlugie)
    Date: Tue, 30 Dec 2003 15:10:17 +0100
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 30
    Message-ID: <bsshhb$74j$1@inews.gazeta.pl>
    References: <bsr807$924$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: pc179.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1072810348 7315 217.99.219.179 (30 Dec 2003 18:52:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Dec 2003 18:52:28 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-User: robert.tomasik
    User-Agent: Hamster/2.0.0.1
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:184899
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "EWA" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bsr807$924$1@inews.gazeta.pl...

    Raz, najlepiej wysyłając listem poleconym wyjaśnij im, że co prawda
    zamówiłaś u nich bramę ze sterowaniem, ale w wyznaczonym terminie bramy
    nie dostarczyli (pierwszy termin montażu, gdy nie przywieźli nic, bo im
    gdzieś "zginęło"). Następnie w dodatkowo wyznaczonym terminie przywieźli
    bramę, ale ich dzieło miało wady, bo nie mieli wierteł, więc im się nie
    udało tego zainstalować. Kolejny termin i porażka bo spalili elektronikę.
    W tej sytuacji mogłaś nabrać przeświadczenia, iż nie będą oni w stanie
    wykończyć swojego dzieła nie tylko w wyznaczonym terminie, ale i w ogóle,
    co zgodnie z art. 635 kc uprawniało Cię do odstąpienia od umowy.

    Firma dostarczająca dostała wynagrodzenie za tę część dzieła, którą
    wykonała. Jak rozumiem przyjęła to do wiadomości, że od umowy odstępujesz,
    skoro na fakturze uczyniła wzmiankę korygującą, że dostawa nastąpiła bez
    automatyki.

    W piśmie wytłumacz im, że jeśli już bardzo chcą sobie tę bramę wyrywać z
    korzeniami, to oczywiście mogą, z tym że Ty utraciłaś do nich zaufanie i
    oczekujesz wcześniejszego zabezpieczenia finansowego w postaci kwoty którą
    wpłaciłaś oraz jakiejś tak kwoty dodatkowej przeznaczonej na przywrócenie
    do stanu sprzed ich usiłowań, jak również równowartości zakupionej przez
    Ciebie automatyki, bo nie wiadomo czy będzie do nowej bramy pasować. Do
    tego czasu stosujesz zastaw na tej bramie i ponadto zamierzasz dochodzić
    roszczeń o naprawienie szkody spowodowanej tym, że zamiast zgodnie z umową
    zainstalować w uzgodnionym przy zamówieniu terminie bramę, robili to na
    raty, co zmusiło Cię do kilkukrotnego pokonania tych 60 km na miejsce ich
    prac. Podejrzewam, że powinni dać sobie spokój.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1