-
1. Data: 2003-12-30 07:03:35
Temat: pilne - porada (dlugie)
Od: "EWA" <c...@g...pl>
Witam
Mam dosyc dyzy problem z pewna firma. Otóż w pazdzierniku zamowilam w pewnej
firmie brame garazowa + inne rzeczy typu drzwi wewnetrzne i parapety.
Dokladnie bylo to na poczatku pazdziernika.
W dniu podpisania umowy pracownik firmy zapewniał, ze dostawa bramy,
napędu oraz drzwi na miejsce przeznaczenia będzie w dniu 24.10.03 – dokładnie
3 tygodnie od podpisania umowy.
Dostawa miała mieć miejsce do S. – gdzie budowany jest dom – ja
natomiast czasowo mieszkam w Łodzi, 60 km do S.
Po trzech tygodniach oczekiwania zadzwoniłam do firmy w celu
potwierdzenia godziny dostawy – okazało się, że parapety rzeczywiście są i
można je odebrać (jeśli oczywiście chcę wcześniej) natomiast bramy i reszty
zamówionych rzeczy nie ma.
W trakcie rozmowy telefonicznej okazało się, że brama wyjechała od
producenta i zaginęła podczas transportu. Ustaliłam telefonicznie numer
zamówienia i zadzwoniłam do firmy celem wyjaśnienia całej sprawy. Okazało
się, że zostałam wprowadzona w błąd przez firmę , która zwlekała z
zamówieniem bramy u producenta. Brama znajdowała się cały czas u producenta,
z magazynu miała być wydana dopiero 03.11.03. Podobnie sytuacja wyglądała z
drzwiami wewnętrznymi, czas oczekiwania u producenta to 3 tygodnie – ale od
momentu złożenia zamówienia od pośrednika czyli firmy , a zamówienie zostało
złożone dopiero po tygodniu od podpisania umowy ze mną. Po kilku wykonanych
telefonach ustaliłam kolejny termin dostawy na 08.11.03. parapety wewnętrzne
zabrałam własnym środkiem transportu.
W dniu 08.11.03 rzeczywiście doczekałam się zamówionej bramy z
napędem, ale firma nie dowiozła wszystkich zamówionych drzwi. Z całego
zamówienia przywieziono tylko sztuk 8 drzwi firmy Minimax. Brak reszty
tłumaczono opóźnieniem ze strony producenta. Miały być dowiezione w terminie
późniejszym.
Rozpoczęto montaż bramy. Ekipa dokonująca montażu bramy nie posiadała
wierteł odpowiedniej średnicy (otwory były wiercone mniejszymi wiertłami i
nimi też rozwiercane do odpowiedniej średnicy). Nie dokonano właściwej
regulacji bramy, przez co elementy łączące zamek główny z dwoma zamkami
bocznymi uległy trwałemu wygięciu. Stalowe kątowniki mocujące sam napęd bramy
nie zostały skrócone do odpowiedniej długości.
Specjalista z firmy usiłował uruchomić automatykę sterowania bramą.
Na skutek jego pomyłki montażowej nastąpiło podanie napięcia 230V AC na obwód
do sterownia położeniem bramy z przycisku. W efekcie uszkodzeniu uległa
płytka sterująca napędem. "Specjalista" obiecał, ze zamówi nową płytkę u
producenta i uruchomi automatykę w przeciągu tygodnia, i umówił się
na 14.11.03. Tego dnia rano sama zadzwoniłam do firmy aby upewnić się, że
napęd zostanie uruchomiony zgodnie z wcześniejszą obietnicą. Usłyszałam, że
płytki z elektroniką nie ma, ponieważ firma Servisco nie pracowała 10
listopada (przez Servisco miła być przesłana elektronika od producenta)
Upewniłam się telefonicznie, że Servisco jednak tego dnia normalnie doręczało
przesyłki. Podczas kolejnej rozmowy z firmą , dowiedziałam się,
że "specjalista" był chory i dlatego nie zdążył zamówić nowej płytki.
W dniu 19.11.03 po raz kolejny specjaliści z firmy przyjechali do
S., przywożąc ze sobą zamówiona wcześniej elektronikę do bramy garażowej i
resztę drzwi wewnętrznych. Na miejscu okazało się, że przywieziono drzwi, ale
nie takie jakie zamawiałam. Zamawiałam drzwi pełne, dostałam z
szybą. "Specjalista" stwierdził, że jest możliwa wymiana drzwi jak
najbardziej, ale trzeba czekać kolejne 6 tygodni – bo są opóźnienia u
producenta. Czekać kolejnych 6 tygodni na zamówione drzwi już nie mogłam – w
dniu następnym wysłałam faksem do firmy wypowiedzenie umowy dotyczące
zamówionych drzwi.
Pozostaje nadal kwestia montażu płytki, która przyjechała razem z
drzwiami Tym razem okazało się, że nowa płytka jest nieco innego typu od
uszkodzonej. Pan "specjalista" stwierdził, że nie umie jej prawidłowo
podłączyć i zobowiązał się na piśmie, że do dnia 10.12.03 dostarczy i
zamontuje cała elektronikę. Do tego czasu w ogóle się ze mną nie
skontaktował .
W dniu 11.12.03 wysłałam kolejne wypowiedzenie umowy do firmy
dotyczące zamówionego elementu do bramy garażowej. W tym samym dniu
skontaktowałam się telefonicznie ze "specjalista", informując go o wysłanym
wypowiedzeniu. Po rozmowie telefonicznej spodziewałam się, że może wreszcie
usłyszę chociaż jedno słowo „przepraszam” i to że być może zostanę
umówiona
na kolejny termin montażu, ale jednak zostałam postraszona że jego pracownicy
przyjeżdżają i zaczynają demontaż bramy i napedu!!! ( brama została zapłacona
+ montaz napedu i bramy).
W dniu 13.12 dostalam pismo od firmy (list zwykly - nie polecony), w liscie
pisano, ze owszem przepraszaja za opoznienia.....itd..ale !!!!!!!
cytuje "Prosimy o podanie dogodnego terminu do 31.01.04 w celu demontazu
zamontowanego automatu do bramy garazowej"!!!!!! Dodam tylko, ze w chwili
pierwszej dostawy rzeczywiscie przywieziono naped..czyli tzw szyny do
bramy.....zamontowano wadliwie i koniec. Cene calego napedu z automatyka
(elektonika wyceniono w firmie na 1050zł....). Zaplacilam za cala brame - bez
napedu, na fakturze mam adnotacje "BRAK NAPEDU". Poniewaz jak pisalam
specjalisci nie potrafili zamowic i zamontowac elektoniki , zamowilam go
sama i zamontowalam korzystajac z uslug "złotej raczki". Za elektonike
zaplacilam 750 zł (zamowienie zostalo zlozone u producenta). Teraz firma
kategorycznie chce zdemontowac szyny, pozostawiajac mi elektronike.
Co w takiej sytuacji mam zrobic?????? Za nic na swiecie nie chce
zeby "specalista" demonował mi cokolwiek....mam przeciez podpisany papier
przeze mnie i pracownika firmy, ze napedu nie ma!!! Z drugiej strony mam
adnotacje ze zaplacono tylko z to co co jest zamontowane na 100% czyli
brame..jak rozgryzc taka sprawe?????? Co firma moze mi zrobic??? Czy ma prawo
demontowac cokolwiek???? Czy mam doplacic za cos czego niby nie mam????
Prosze o porade i pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2003-12-30 11:04:31
Temat: Re: pilne - porada (dlugie)
Od: chester <c...@p...gazeta.pl>
> Prosze o porade i pozdrawiam
Moja nieprawnicza porada:
Olej ich - niech się sądzą, jak chcą.
Niech ci udowodnią, że to zrobili - zawsze możesz przecież wykazać, że
kupiłaś swoją elektronikę i kolega ci zamontował gratis, w końcu nie
takie rzeczy się robi dla przyjaciół. Niech się głowią jak to odkręcić.
Wątpię, żeby chcieli się sądzić. To im się nie opłaci.
Nie zrozumiałem fragmentu o szynach. Tzn. zrozumiałem, że "brama" to: 1.
brama 2. prowadnica 3. elektronika
jeśli tak, to kupiłaś 1 w firmie, 3 sama, a 2 w firmie, ale nie
zapłaciłaś i chcą zabrać. Jeśli tak to niech spadają - zapłać im, a jak
nie pasi, to niech cię pozwą. Sąd wtedy każe ci zapłacić stosowną kwotę
i nie będzie problemu. Jeśli udowodnisz sądowi wcześniejszą gotowość do
zapłaty, to nie widzę problemu.
Swoją drogą - jak tacy 'specjaliści' utrzymują się na rynku... :-/
chester
--
"Ruch jest przyczyną wszelkiego życia." (Leonardo Da Vinci)
-
3. Data: 2003-12-30 14:10:17
Temat: Re: pilne - porada (dlugie)
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "EWA" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
news:bsr807$924$1@inews.gazeta.pl...
Raz, najlepiej wysyłając listem poleconym wyjaśnij im, że co prawda
zamówiłaś u nich bramę ze sterowaniem, ale w wyznaczonym terminie bramy
nie dostarczyli (pierwszy termin montażu, gdy nie przywieźli nic, bo im
gdzieś "zginęło"). Następnie w dodatkowo wyznaczonym terminie przywieźli
bramę, ale ich dzieło miało wady, bo nie mieli wierteł, więc im się nie
udało tego zainstalować. Kolejny termin i porażka bo spalili elektronikę.
W tej sytuacji mogłaś nabrać przeświadczenia, iż nie będą oni w stanie
wykończyć swojego dzieła nie tylko w wyznaczonym terminie, ale i w ogóle,
co zgodnie z art. 635 kc uprawniało Cię do odstąpienia od umowy.
Firma dostarczająca dostała wynagrodzenie za tę część dzieła, którą
wykonała. Jak rozumiem przyjęła to do wiadomości, że od umowy odstępujesz,
skoro na fakturze uczyniła wzmiankę korygującą, że dostawa nastąpiła bez
automatyki.
W piśmie wytłumacz im, że jeśli już bardzo chcą sobie tę bramę wyrywać z
korzeniami, to oczywiście mogą, z tym że Ty utraciłaś do nich zaufanie i
oczekujesz wcześniejszego zabezpieczenia finansowego w postaci kwoty którą
wpłaciłaś oraz jakiejś tak kwoty dodatkowej przeznaczonej na przywrócenie
do stanu sprzed ich usiłowań, jak również równowartości zakupionej przez
Ciebie automatyki, bo nie wiadomo czy będzie do nowej bramy pasować. Do
tego czasu stosujesz zastaw na tej bramie i ponadto zamierzasz dochodzić
roszczeń o naprawienie szkody spowodowanej tym, że zamiast zgodnie z umową
zainstalować w uzgodnionym przy zamówieniu terminie bramę, robili to na
raty, co zmusiło Cię do kilkukrotnego pokonania tych 60 km na miejsce ich
prac. Podejrzewam, że powinni dać sobie spokój.
-
4. Data: 2003-12-30 20:45:37
Temat: Re: pilne - porada (dlugie)
Od: "Maciek" <m...@i...net.pl>
"Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
[ciach...]
> W piśmie wytłumacz im, że jeśli już bardzo chcą sobie tę bramę wyrywać z
> korzeniami, to oczywiście mogą, z tym że Ty utraciłaś do nich zaufanie i
> oczekujesz wcześniejszego zabezpieczenia finansowego w postaci kwoty którą
> wpłaciłaś oraz jakiejś tak kwoty dodatkowej przeznaczonej na przywrócenie
> do stanu sprzed ich usiłowań, jak również równowartości zakupionej przez
> Ciebie automatyki, bo nie wiadomo czy będzie do nowej bramy pasować. Do
> tego czasu stosujesz zastaw na tej bramie i ponadto zamierzasz dochodzić
> roszczeń o naprawienie szkody spowodowanej tym, że zamiast zgodnie z umową
> zainstalować w uzgodnionym przy zamówieniu terminie bramę, robili to na
> raty, co zmusiło Cię do kilkukrotnego pokonania tych 60 km na miejsce ich
> prac. Podejrzewam, że powinni dać sobie spokój.
Jestem pod wrazeniem rzeczowej porady.
Oby wiecej takich pojawialo sie na grupie :)))
--
Pozdrawiam
Maciek - bierny subskrybent