eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[pilne] Komornik zajal MOJE a NIE DLUZNIKA ruchomosci i chce je zlicytowac › Re: [pilne] Komornik zajal MOJE a NIE DLUZNIKA ruchomosci i chce je zlicytowac
  • Data: 2003-07-16 21:40:37
    Temat: Re: [pilne] Komornik zajal MOJE a NIE DLUZNIKA ruchomosci i chce je zlicytowac
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wiesz, Twój dobry humor może ulec pogorszeniu, jeśli tamci zrobią to, co
    powinni. Przeczytaj proszę co mówi na temat Twojego zachowania kodeks karny:

    Art. 305. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, udaremnia lub
    utrudnia przetarg publiczny albo wchodzi w porozumienie z inną osobą
    działając na szkodę właściciela mienia albo osoby lub instytucji, na rzecz
    której przetarg jest dokonywany, podlega karze pozbawienia wolności do lat
    3.

    - bo raczej nie będzie trudno udowodnić w drodze przesłuchania uczestników,
    że swoimi poniekąd bezprawnymi działaniami zniechęciłeś ich do zakupu i tym
    samym udaremniłeś przetarg publiczny. A korzyść materialna jest zdefiniowana
    jako korzyć dla siebie lub kogoś innego, więc w tym wypadku działałeś w celu
    przysporzenia korzyści koledze.

    albo pomocnictwo do:

    Art. 300. § 1. Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości,
    udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa,
    ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie obciąża albo
    uszkadza składniki swojego majątku, podlega karze pozbawienia wolności do
    lat 3.

    § 2. Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sądu lub innego organu
    państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez
    to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie
    obciąża albo uszkadza składniki swojego majątku zajęte lub zagrożone
    zajęciem, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    § 3. Jeżeli czyn określony w § 1 wyrządził szkodę wielu wierzycielom,
    sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    § 4. Jeżeli pokrzywdzonym nie jest Skarb Państwa, ściganie przestępstwa
    określonego w § 1 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    O ile ten wierzyciel wpadnie na to, by złożyć odpowiedni wniosek o ściganie.
    Jeśli nie będziesz potrafił udowodnić, że ten zestaw jest Twój, to moim
    zdaniem zachowanie Twojego kolegi podpada pod ten artykuł. A wówczas Ty
    jesteś bez wątpienia pomocnikiem.

    Ja bym się tak nie śmiał wcale. Pozostaje nadzieja, że nie będzie im się
    chciało włóczyć po sądach.