    From: zdzis <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pieszy na sciezce rowerowej - czego sie dowiedzialem
    Date: Wed, 22 Jun 2005 19:15:25 +0200
    Sender: j...@o...pl@xdsl-5461.zgora.dialog.net.pl

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Patrzę, patrzę i nie widzę żadnego wyjaśnienia tego związku. Przybliż,
    > jak potrafisz.
    Mysle, ze powolutku, powolutku i jakos zrozumiesz. Otoz tak:
    Napisalem:

    "Przez takich ludzi jak Andrzej Lawa nie ma i nie bedzie mozliwosci
    uzywania roweru w miescie."

    poniewaz uwazam, ze ludzie z takim podejsciem jak on tu proponuje sa
    postrzegani przez pieszych* jako niebezpieczni. Dalej: pieszych jest duzo i
    maja wplyw na decyzje dotyczace ich miejsca zamieszkania (jak to sie odbywa
    wyjasnie w prostych slowach za chwile) wiec beda protestowac przeciwko
    przeksztalcaniu chodnikow w sciezki rowerowe. Najprawdopodobniej bedzie
    zalezalo im na bezpieczenstwie swoich dzieci, psow i ich samych. No i teraz
    najwazniejsze: jezeli piesi beda sie sprzeciwiali to sciezki nie powstana,
    a jezeli nie powstana, to ich nie bedzie!

    > Obawiam się, że to raczej brak argumentów.
    Bardzo Cie przepraszam za skroty myslowe, ktore pojawily sie w poprzednim
    poscie. Faktycznie, dla niektorych moze to brzmiec jak brak argumentow, ale
    zapewniam cie, ze probowalem je podac i byly takie jak te dane powyzej. Byc
    moze jestem zbyt rozpuszczony przez srodowisko w ktorym sie obracam: sklada
    sie ono z ludzi, ktorzy rozumieja co sie do nich mowi nawet jezeli NIE jest
    to wykladane jak "kawa na lawe".

    > Ach, ten paskudny zwyczaj niepodawania argumentów...
    Powolutku ... piesi sa wyborcami oraz urzednikami (maksymalnie 8%
    mieszkancow miast jezdzi na rowerach - wiec pieszych jest wiecej). Wiec
    teraz piesi jako wyborcy beda domagac sie, zeby nie robic sciezek z
    chodnikow, urzednicy (piesi i nie) beda sie temu podporzadkowywac.

    Widzisz. Nie jest to takie trudne...

    > I słusznie. Podobnie jak na jezdni, pieszy absolutnie nie powinien
    > się czuć się bezpiecznie na ścieżce rowerowej poza przejściem dla
    > pieszych.
    Mea culpa!!! Chodzilo mi, ze pieszy powinien czuc sie bezpiecznie na
    chodniku.
    Ale mnie przylapalas!

    *piszac "pieszy" mam na mysli "czlowiek, ktory nie porusza sie po chodniku
    na rowerze", czyli moze sie zdarzyc, ze "pieszy" bedzie prowadzil samochod
    (oczywiscie nie po chodniku)