  • Data: 2005-06-22 22:05:35
    Temat: Re: pieszy na sciezce rowerowej
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> niebacznie
    popelnil
    news:slrndbj5he.e32.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl:

    > Nie. Przeciwko stwierdzeniu, że "ścieżka różniła się od chodnika
    > tylko kolorem".

    Może przyczynię się do Waszej merytorycznej dyskusji zapodając fakt
    o istnieniu ścieżek rowerowych, niebezpiecznych zarówno dla pieszych,
    jak i dla rowerzystów.

    Ot taka ścieżynka/chodnik ciągnąca się prawie 4 km wzdłuż
    przebiegającej przez miasto drogi krajowej. Oznakowana, a jakże!,
    znakami pionowo z ziemi sterczącymi (tu i ówdzie), nawierzchnia
    wyróżnina kolorem - na całym odcinku 4km część "piesza" i "rowerowa"
    kilka razy zmieniają kolor, przy czym grzecznie jadący swoją częścią
    rowerzysta zaliczy po drodze kolorki i "swoje" i "piesze".
    Dla wyjaśnienia dodam, że oznakowanie rozstawione co kilkaset metrów
    - przy skrzyżowaniach jednoznacznie pozwala mi na powyższe
    stwierdzenia.
    Trasa ta przebiega kilkaset metrów wzdłuż parku, ścieżka ładnie
    oznakowana jest znakami przy skrzyżowaniach - z jednego i drugiego
    końca parku. Z parku wychodzi na chodnik kilka alejek.
    I najbedziej prawomyślna baba z torbami czy tatuńcio z wózeczkiem
    diabła zje, a po wyjściu z parku na chodniko-rowerówkę nie dojdzie
    która strona dla niego przeznaczona.

    A starczyłby obowiązek jednoznacznego, poziomego znakowania ścieżek
    roweroych - co 10-20 metrów.

    --
    pozdro
    poreba