  • Data: 2004-12-03 18:33:53
    Temat: Re: pieniadze i jablka
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/3/2004 7:13 PM, RAV wrote:

    > z tego co pamietam o tych jablkach to jest tak, ze te na galezi sa
    > wlasciciela drzewa niezaleznie gdzie sa galezie(wlasciciel dzialki nad ktora
    > wisza galezie moze sobie zazyczyc ich sciecia, ale sam tego zrobic nie
    > moze), a te spadniete jablka mozesz brac

    Art. 148. [Owoce] Owoce opadłe z drzewa lub krzewu na grunt sąsiedni
    stanowią jego pożytki. Przepisu tego nie stosuje się, gdy grunt sąsiedni
    jest przeznaczony na użytek publiczny.
    Art. 150. [Usunięcie korzeni] Właściciel gruntu może obciąć i zachować
    dla siebie korzenie przechodzące z sąsiedniego gruntu. To samo dotyczy
    gałęzi i owoców zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w
    wypadku takim właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi
    odpowiedni termin do ich usunięcia.

    Aż musiałem sobie doczytać - jak dla mnie jabłka "z chodnika" nie są do
    pobierania przez przechodzących obok sadu, dzieki za zwrócenie uwagi.

    Pzdr; Catbert