    From: Pav <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełnoletność i liceum
    Date: Sat, 29 Apr 2006 09:25:10 +0200

    witek wrote:

    > Jeszcze raz głośno i wyraźnie, bo widzę,że nie dotarło.
    >
    > Ani przed, ani po 18 roku życia szkoła nie może nieprzyjąć
    > usprewiedlwienia napisanego przez rodziców a potem przez ucznia.

    Bzdura.Chyba że się czepiasz słówek.Przyjąć owszem musi.Ale uznać wcale nie
    musi.Rozumiesz Ty w ogóle na czym polega stosunek administracyjno-prawny?

    > Usprawiedliwienie choćby było najbzudrniejsze jest usprawiedliwieniem.
    > Wychowawca może tyle co wsadzić go do akt ucznia i odhaczyć godziny jako
    > usprawiedliwione.
    > Jedyna różnica to taka, że przed 18 można rodziców pociągnąć za
    > uchylanie się od obowiązku szkolnego w przypadku bzurnych usprawidliwień.

    Eh Witku zwykle merytoryczny, tutaj się upierasz przy oczywistej
    nieprawdzie.Szkoła jako zakład prawa administracyjnego nawiązuje z uczniem
    stosunek administracyjno prawny ( z chwilą 18stki). Charakteryzuje się ten
    stosunek nierównością podmiotów.Czyli można by bronić tezy, że uznanie
    usprawiedliwienia jest taką samą decyzją w rozumieniu prawa
    administracyjnego jak każda inna. To oczywiście przy założeniu braku
    uregulowań szczególnych, których nie znam. Jeżeli jakieś są to ta dyskusja
    od początku nie ma sensu. Ale wątpię żeby były.A prostymi słowami, dla
    nie-prawników, szkoła po skończeniu 18 lat przez ucznia, naucza go z tego
    tylko powodu, że on tego chce, że sam się podporządkowuje szkole jej
    regulaminom itd.I w tym zakresie jego prawa i obowiązki są kształtowane
    przez organy tej szkoły, tak jak np obowiązki czytelnika w bibliotece są
    kształtowane przez organy tej biblioteki, jej regulamin itd. Jak się
    uczniowi nie spodoba decyzja któregoś organu to zapewne może się odwołać do
    kuratora (nie wiem nie sprawdzałem) albo "droga wolna".