  • Data: 2012-04-03 15:00:50
    Temat: Re: pedofilia :)
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.04.2012 14:41, olo pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"
    > O panteonie wymyślonych poprzez ludzi bogów i bóstw.

    A to nie znam tego panteonu. Ale skoro piszesz o ,,wymyślonym przez
    ludzi'' no to odpowiedź na twoje pytanie jest jedna: żadne z nich.

    > Ale Żydzi wierzą w jednego Boga a chrześcijanie w niby też jednego tylko
    > w 3 osobach.
    > Moje pojęcie nie ogarnia już tego jak coś jednego ma być w trzech
    > osobach,

    No cóż, wielu ziemskich rzeczy nie ogarniamy, a chciałbyś ogarnąć rzeczy
    boskie?

    > zresztą tak naprawdę to uwzględniając wszelkie aniołki i
    > diabełki to jest to jednak kryptopoliteiczna wiara wbrew deklaracjom
    > doktryny.

    Aniołki i diabełki nie są Bogiem.

    > Ja jestem skłonny przypuszczać, że gdybyś urodził się wcześniej to
    > wierzyłbyś w Światowida. No i byłbyś równie silnie przekonany o jego
    > prawdziwości.

    I co to zmienia?

    > Nie było by więc tej dyskusji gdybyś precyzyjnie
    > stwierdził że chodzi ci o boga którego ty uważasz za prawdziwego, i
    > wartości które ty uważasz za prawdziwe.

    A ty mówisz w imieniu cudzym?

    > Boże, toż w Stary Testamencie masz ludobójstwa na tle seksualnym,
    > ludobójstwa na tle wyznaniowym, skłanianie do dzieciobójstwa,
    > kazirodztwo, stręczycielstwo - cały zakres zainteresowania KK (kodeksu).

    Owszem, dlatego Pismo jest prawdziwe. Stary Testament opisuje historię
    Narodu Wybranego, który nieraz błądził, bo i nie ma nikogo bez winy,
    wszyscy są grzeszni.
    Więc i owszem, wiele przykładów nagannych można tam znaleźć. Ale można
    tam znaleźć również Bożą miłość i to, że Bóg nas kocha takimi, jakimi
    jesteśmy, nawet jeśli taki przykładowo Dawid cudzołoży i zabija męża
    swojej kochanki. Bóg daje mu szansę na nawrócenie.

    > Tak jakbyś zalecał jako źródło souvre-vivre film "Masakra teksańską piłą
    > łańcuchową" :(

    Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do
    wykrywania błędów, do poprawy, do wychowania w sprawiedliwości, aby
    człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany.
    (2 List do Tymoteusza 3:16, BW)

    A Ty wybierasz Stary Testament tylko to raz.
    Dwa rozpatrujesz go bez przygotowania kulturowego ani teologicznego.

    Chrześcijanie żyją w czasach Nowego Przymierza (Nowego Testamentu),
    który w raz z rozwojem ludzkości wyśrubowuje standardy i wprowadza
    najważniejsze przykazanie miłości. Oczywiście ono już częściowo w
    starotestamentowym dekalogu było wprowadzane, ale nie przenoś standardów
    sprzed 4 tysięcy lat na czasy obecne. Obecnie obowiązuje nas o wiele
    wyższy standard, standard zapoczątkowany miłością Jezusa Chrystusa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek