  • Data: 2012-04-03 15:44:10
    Temat: Re: pedofilia :)
    Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"

    >A to nie znam tego panteonu. Ale skoro piszesz o ,,wymyślonym przez ludzi''
    >no to odpowiedź na twoje pytanie jest jedna: żadne z nich.

    Tia jasne, masz Biblię z autografem :(

    >No cóż, wielu ziemskich rzeczy nie ogarniamy, a chciałbyś ogarnąć rzeczy
    >boskie?

    Broń cię panie boże, wiem że nic nie wiem o tych ziemskich rzeczach. Dlatego
    dziwi mnie niezmiernie ta pewność prawdziwości u wszelkiej maści fanatyków
    religijnych :(

    >Aniołki i diabełki nie są Bogiem.

    Masz, czym się różnią od wszelkiej maści topielic, chochłów czy innych
    guseł. Tylko nie przymnę argumentu że są prawdziwe_wg_ciebie.

    >I co to zmienia?

    No zmienia, chociażby to że miałbyś zupełnie inne poglądy dotyczące
    "prawdziwości" nie mówiąc już o rytuałach płodności i zachowań seksualnych.

    >A ty mówisz w imieniu cudzym?

    Jeżeli mówię że coś jest prawdziwe, to staram się żeby ta "prawdziwość"
    miała obiektywny a nie jak u ciebie historyczno geograficzne uzależnienia.

    >Owszem, dlatego Pismo jest prawdziwe. Stary Testament opisuje historię
    >Narodu Wybranego, który nieraz błądził, bo i nie ma nikogo bez winy,
    >wszyscy są grzeszni.
    Według tego pisma to największym zbłądzonym i grzesznikiem jest sam Jahwe.

    >Więc i owszem, wiele przykładów nagannych można tam znaleźć. Ale można tam
    >znaleźć również Bożą miłość i to, że Bóg nas kocha takimi, jakimi jesteśmy,
    >nawet jeśli taki przykładowo Dawid cudzołoży i zabija męża swojej kochanki.
    >Bóg daje mu szansę na nawrócenie.

    Taka wybiórcza sprawiedliwość zakończona wylewnym potopem uczuć dla prawie
    wszystkich ludzi, daj spokój. Zresztą nawet ukradzione z mitu o Gilgameszu.

    >Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania
    >błędów, do poprawy, do wychowania w sprawiedliwości, aby człowiek Boży był
    >doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany. (2 List do Tymoteusza
    >3:16, BW)
    >
    >A Ty wybierasz Stary Testament tylko to raz.
    >Dwa rozpatrujesz go bez przygotowania kulturowego ani teologicznego.

    To naprawdę nie jest grupa o egzegezie pasterskich mitów. To zlepek
    pokradzionych kawałków z innych mitologii. Oparty na egipskim pomyśle
    ziemskiego boskiego potomstwa.

    >Chrześcijanie żyją w czasach Nowego Przymierza (Nowego Testamentu), który w
    >raz z rozwojem ludzkości wyśrubowuje standardy i wprowadza najważniejsze
    >przykazanie miłości.
    Prawa nie przyniesiono nam na kamiennych tablicach. Ono wyewoluowało z
    ludźmi i różnymi towarzyszącymi ludziom systemami mitów. Chroni stabilne
    ewolucyjnie dla populacji systemy wartości. Szczęśliwie tworzące prototypy
    prawa demokratyczne kultury uznały nadrzędność moralności nad prawem i nie
    pozwalały w nim zapisywać religijnych wynalazków. Te rzekome tablice
    Mojżesza to plagiat ze zdobyczy prawa uzupełniony bezwartościowymi totalnymi
    zapędami umiejscowionymi na pierwszych 2 miejscach. Do opisania całej istoty
    humanizmu i prawa wystarczy "nie czyń drugiemu co tobie niemiłe" lub w
    transkrypcji mojżeszowej "szanuj bliźniego swego"

    > Oczywiście ono już częściowo w starotestamentowym dekalogu było
    > wprowadzane, ale nie przenoś standardów sprzed 4 tysięcy lat na czasy
    > obecne.
    Paczpan, ja????

    >Obecnie obowiązuje nas o wiele wyższy standard, standard zapoczątkowany
    >miłością Jezusa Chrystusa.

    Wybacz, wyższy standard ale powstały w duchu humanizmu, a nie jakichś
    teistycznych systemów moralnych. Tam gdzie prawo religijne dorwało się do
    władzy jest strasznie. Poczytaj o szariacie w Afganistanie, Arabii
    Saudyjskiej, Nigerii czy Sudanie.

    pzdr
    olo