  • Data: 2009-07-22 11:15:51
    Temat: Re: parkowanie na prywatnym terenie a zablokowanie pojazdu
    Od: "Baloo" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał

    > Bzdury. Blokowanie kół samochodów, unieruchamianie czy uszkadanie rzeczy
    > w tym pojazdów jest zabronione przez powszechnie obowiązujące prawo.

    Chodziło mi o to, że "prezesik" może sobie dowolnie decydować, kto parkuje
    na jego terenie.

    > Teren prywatny nie jest eksterytorialny, obowiązuje tam prawo danego
    > kraju.

    No i?

    > To, że ktoś nawet narusza czyjeś prawa na terenie prywatnym, to nie
    > znaczy, że właściciel może sobie dowolnie stosować metody odwetu czy
    > dochodzenia swoich interesów.

    Może nie robi tego dowolnie. Może ostrzegał, że jeśli ktoś bezpodstawnie
    stanie na parkingu, to zablokuje mu pojazd. Choćby po to, by móc potem
    osobiście wytłumaczyć delikwentowi dlaczego to zrobił.
    Stąd pytanie - czy nie było żadnych sygnałów ze strony ochrony czy też
    "prezesika", że nie wolno tam stawiać auta.

    > Są metody dochodzenie praw, jeśli stosuje inne - wojnę partyzancką to
    > może naruszyć prawo.

    Jasne. Co proponujesz w tym przypadku? Wezwanie policji czy SM i złożenie
    skargi, że ktoś parkuje sobie na prywatnym terenie? Zanim policja dojedzie
    na miejsce (o ile w ogóle ruszy dupę do takiej sprawy), skuterman zniknie w
    oddali za obłokiem dymu z rury wydechowej.

    > Idąc twoim tokiem myślenia, to w zasadzie mógłby mu ten samochód spalić,
    > w końcu stał na jego terenie, nie.... ?

    Nie, to nie jest mój tok myślenia.
    Unieruchomienie pojazdu to nie jest jego uszkodzenie.
    Ale na dobrą sprawę mógłby mu ten skuter wystawić poza obszar prywatny.