  • Data: 2008-02-14 12:21:15
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: gm <g...@w...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    S...@g...com wrote:
    > Witam wszystkich
    > Ostatnio trafiłem na artykuł poświęcony fali nalotów na prywatne

    Witam,

    Tak sobie czytam ten wątek i jedno mnie nieco bawi odnośnie morale
    naszego społeczeństwa oraz przestrzegania prawa.
    Może i cieszy fakt, że coraz więcej ludzi w necie i na grupach
    jednoznacznie określa pirat=złodziej. Dziwi mnie jedynie reakcja z jaką
    już miałem się okazję spotkać również na grupach w sytuacji w której
    krytykowałem pospolite złodziejstwo polegające na:
    - załatwianiu zwolnienia lekarskiego - zamiast bezpłatnego wychowawczego
    - jeżdżeniu taxi bez taksometru - dogadywanie się
    - wszelkiego rodzaju kupowania kosztów - których się nie miało
    - nie prawnego pobierania zasiłków, rent i innych dodatków
    - pracę na czarno
    - jeżdżenie na gapę
    -
    -
    -

    Tutaj jakoś jest odwrotnie, piractwo krytykuje 90% userów, a wały
    codzienne na podatkach 10% (bo głupie prawo) :) A sprawa jest poważna,
    weźmy 20 mln aktywnych zawodowo Polaków, i każdy schowa 10 pln
    miesięcznie - to mamy miesięcznie 200 mln !!!! W sam raz na drogi,
    pielęgniarki czy nauczycieli. Rywin to pestka ze swoimi 17 mln.

    A jeżeli chodzi o samo piractwo programów - to jedynie nie podoba mi się
    brak korzystania z mechanizmów rynkowych. M$ to zrozumiał - i proszę -
    za 300 można mieć os+office - nie ma co piany bić i inwestować w BSA hehe

    A samo P2P - no cóż, to tak jak sprzedawać wódkę po 100pln i dziwić się
    że ludzie bimber pędzą, jak sprzedawać fajki po 10 pln i dziwić się że
    ludzie palą fajki z za wschodu. Ja wierzę w mechanizmy opłacalności -
    szkoda mi jedynie że moja kasa jaką dokładam do "wspólnej kasy" jest
    marnowana na walkę z piractwem - podczas jak już mi ukradli wózek
    dziecięcy, 2 razy wkłady do lusterek, kołpaki i inne takie też pozornie
    drobne sprawy, które mnie nieziemsko wku...na codzień.

    Sorry za offtop ale nie lubię obłudy której oczywiście nikomu z góry nie
    zarzucam.