  • Data: 2008-02-12 10:59:31
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra pisze:

    > Nie bardzo rozumiem tą analogię.

    To widzę.

    > Ktoś rozstawia "na mieście" komputery z oprogramowaniem i każe Ci płacić
    > za patrzenie na nie?

    Wystawienie czegoś w internecie, jest wystawieniem na widok publiczny.
    Czy jak stroisz radio do jakiejś stacji, musisz się zastanawiać
    nad tym, czy ta stacja jest legalna? Nie! Bo nie popełnisz przestępstwa
    jej słuchając.
    Jeśli "wstroisz się" do publicznego strumienia TCP/IP,
    to nagle to przestępstwo popełniasz, jeśli treść była niewłaściwa.
    Teraz widzisz?

    Mamy kulawe prawo, które nie daje sobie rady z postępem techniki.
    Kopiowanie danych jest podstawową czynnością wykonywaną przez komputery.
    Prawne ograniczanie tegoż, jest śmieszne i nieegzekwowalne, jak pokazuje
    praktyka.

    Stach